۲۸ دی ۱۳۹۱، ۱۴:۱۳
کد خبر: 80503482
T T
۰ نفر
احياي مجدد نهج البلاغه درجامعه ضروري است

قم - رييس موسسه قرآن و نهج البلاغه خواستار احياي مجدد و آشنايي جامعه با كتاب ارزشمند و پرمحتواي نهج البلاغه شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام 'محمد رضا زاده جویباری' روز پنج شنبه در سخنرانی افتتاحیه نخستین همایش ملی نهج البلاغه و ادبیات در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: نهج البلاغه به عنوان كتاب دوم ما مسلمانان از اهمیت خاصی برخوردار است و بویژه شیعیان اهتمام خاصی نسبت به این كتاب دارند.

جویباری با اذعان به اینكه متاسفانه نسبت به نهج البلاغه آنچنان كه لازم است،پرداخته نشده،افزود: آن طور كه رهبر معظم انقلاب فرمودند در این زمینه از هر جهت باید تلاش زاید الوصف داشته باشیم.

وی احیا نهج البلاغه را تنها منحصر به چاپ و نشر آن ندانست، و خاطر نشان كرد: باید هر یك از افراد جامعه در حد و اندازه درك و فهمش باید با این كتاب آشنایی پیدا كند.

وی افزود: شهید مطهری در كتابش با نام سیری در نهج البلاغه با اشاره به این موضوع آورده است كه حتی این كتاب در بین حوزویان و در حوزه های علمیه نیز چندان مورد توجه قرار نمی گیرد.

رییس موسسه قرآن و نهج البلاغه با اشاره به فعالیت های صورت گرفته از ابتدای انقلاب تاكنون برای معرفی بیشتر این كتاب به جامعه اظهار داشت: در این سال ها، فعالیت های فراوانی در راستای شناساندن این كتاب انجام شده كه شرح های نوشته شده به زبان عربی مخصوص خواص و شرح فارسی به وسیله حضرت آیت الله مكارم شیرازی از جمله آن است ولی با این حال این كتاب هنوز در اكثر خانه ها حضور ندارد واینطور نیست كه مردم مانند قرآن با مفاهیم آن سر و كار داشته باشند.

رضا زاده جویباری با اشاره به تاسیس موسسه قرآن و نهج البلاغه اظهار داشت: این موسسه در سال 1380 با هدف فعالیت در زمینه حفظ و مفاهیم نهج البلاغه آغاز به كار كرده و تاكنون اقدامات فراوانی را در زمینه نهج البلاغه انجام داده است.

وی ارتباط با برخی مجموعه های دانشگاهی را از جمله برنامه های در دستوركار این موسسه عنوان كرد، و افزود: همایش ملی قرآن و نهج البلاغه نیز یكی از برنامه های این موسسه برای احیای این كتاب ارزشمند درجامعه به شمار می رود.ك/2

7406 / 380/