۱ بهمن ۱۳۹۱، ۱۴:۳۳
کد خبر: 80507131
T T
۰ نفر
95 درصد جانبازان ضايعه نخاعي تحت پوشش طرح پايش سلامت قرار دارند

تهران - رئيس مركز ضايعات نخاعي بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: 95 درصد جانبازان دچار ضايعه نخاعي تحت پوشش كامل طرح پايش سلامت قرار دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، 'مسعود جوادی' روز یكشنبه در نشست خبری نخستین جشنواره حمایت طلبی و پیشگیری از ضایعات نخاعی ناشی از حوادث در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران افزود: در اجرای این طرح سراسری پزشكان ، سلامت برای جانبازان ضایعه نخاعی درنظر گرفته شده است بطوریكه برای هر 20 جانباز ضایعه نخاعی یك پزشك اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: این پزشكان به صورت ماهانه این جانبازان را معاینه كرده و در صورت نیاز آنان را به مراكز تخصصی تر ارجاع می دهند.

رئیس مركز ضایعات نخاعی بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد كه اقدامات درمانی پس از تشكیل پرونده برای جانبازان ضایعه نخاعی انجام می شود.

جوادی گفت: هم اكنون دو هزار و 131 جانباز ضایعه نخاعی در سراسر كشور وجود دارد كه 177 نفر آنان جانباز ضایعه نخاعی گردنی (ناحیه گردن به پایین)، یك هزار و 537 نفر ضایعه نخاعی كامل (قطع كامل طناب نخاعی) و 417 نفر آنان دچار ضایعاتی نخاعی هستند.

وی افزود: برای تحقق عدالت در سلامت،كلینیك ویژه جانبازان ضایعه نخاعی در بیمارستان خاتم الانبیاء تهران راه اندازی شده است كه سالانه یك هزار و 200 نفر از جانبازان ضایعه نخاعی در آن به صورت ویژه VIP چكاپ می شوند.

رئیس مركز ضایعات نخاعی بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد یك پزشك ناظر بر كارهر یكصد پزشك سلامت جانبازان ضایعه نخاعی نظارت می كند.

جوادی با اشاره به اینكه 15 مركز تخصصی نیز به جانبازان ضایعه نخاعی خدمات مشاوره ای، مددكاری و واكسیناسیون ارایه می كند، گفت: بنیاد شهید با توجه به افزایش سن جانبازان و بروز مشكلات جدید، در حال ساخت یك مركز توانبخشی ویژه جانبازان است.

وی افزود: همچنین تجهیزات توانبخشی روز دنیا را برای جانبازان تهیه كرده ایم و طبق برنامه ریزی های انجام شده اگر نیاز بود جانبازان می توانند تجهیزات قدیمی خود را عوض كنند.

رئیس مركز ضایعات نخاعی بنیاد شهید و امور ایثارگران ، برگزار اردوهای آموزشی و درمانی برای جانبازان ضایعه نخاعی ، برگزاری 20 دوره آموزشی برای پزشكان جانبازان ضایعه نخاعی و راه اندازی سایت ضایعات نخاعی با دارابودن 60 هزار صفحه مطلب را از دیگر اقدامات این مركز در حمایت از جانبازان ضایعه نخاعی عنوان كرد.

اجتمام(3)**9185/1647
۰ نفر