۲ بهمن ۱۳۹۱، ۱۶:۳۹
کد خبر: 80508863
T T
۰ نفر

ركورد كاهش مصرف گاز در تهران

۲ بهمن ۱۳۹۱، ۱۶:۳۹
کد خبر: 80508863
ركورد كاهش مصرف گاز در تهران

تهران بزرگ- مديركل شركت گاز استان تهران گفت: ميزان مصرف گاز شهري در تهران روز يكشنبه هفته جاري با كاهشي چشمگير به حدود 70 ميليون مترمكعب رسيد؛ به طوري كه ركورد كاهش مصرف روزانه سال 91 با اين ميزان مصرف زده شد.

'یعقوب حسین نیا ' روز دوشنبه در جلسه كمیته اضطراری كاهش آلودگی هوا افزود : بر اساس گزارش های بدست آمده، در روزهای 23 و 27 دی ماه گذشته، تهران شاهد بالاترین مصرف گاز با 112 میلیون مترمكعب در روز بود.

وی با بیان اینكه استان تهران به طور تقریبی 21 درصد كل مصرف گاز كشور را به خود اختصاص می دهد، گفت: سه میلیون واحد مسكونی فقط در 22 منطقه تهران هفت میلیون متر مكعب گاز مصرف می كنند.

وی گفت: در سال 90، در شهر تهران 26 میلیارد مترمكعب گاز عرضه شد كه از مجموع این رقم 13 میلیارد مترمكعب خانگی بود.

مدیركل شركت گاز استان تهران ضریب نفوذ گاز در استان تهران را 99 درصد ذكر كرد و افزود: همچنین میزان مصرف گاز در نیروگاه ها را شش و نیم میلیارد متر مكعب است.

'محمدرضا محمودی' معاون استاندار تهران نیز در این جلسه گفت: با توجه به تشدید آلودگی هوا در زمان حاضر مشكلی در مصرف گاز خانگی و صنعتی نداریم.

در جلسه امروز كمیته اضطراری آلودگی هوا تصمیمی درباره اجرای طرح زوج و فرد خودروها از در منزل اتخاذ نشد و این مهم با مخالفت اعضای كمیته اضطراری مواجه شد.

تهرام/ 9136/1556/