۴ بهمن ۱۳۹۱، ۱۳:۳۳
کد خبر: 80511613
T T
۰ نفر
نهمين يادواره خالق مولود نامه در سنندج برگزار مي شود

سنندج - رييس حوزه هنري كردستان گفت: نهمين يادواره سيد بهاءالدين شمس قريشي خالق مولودنامه و گراميداشت زاكران حضرت رسول(ص) 12 بهمن در سنندج برگزار مي شود.

امین مرادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این یادواره از سال 84 هرساله توسط حوزه هنری كردستان در ایام ماه مولود وهفته مقدس وحدت با حضور گروه های مولودی خوان مطرح استان برگزار می شود.

وی گفت: سال جاری در این یادواره همچنین یاد و خاطره 'خلیفه كریم صفوتی'، 'خلیفه میرزا آغه غوثی' و 'خلیفه شاهرخ اورامی' از زاكران پیامبر(ص) نیز گرامی داشته می شود.

وی افزود: گرامیداشت زاكران حضرت رسول(ص) در این یادواره در راستای لزوم توجه به طریقت نقشبندیه وقادریه با توجه به منویات مقام معظم رهبری در سفر تاریخی ایشان به استان خواهد بود.

مرادی گرامیداشت میلاد حضرت رسول (ص) و سلاله پاكش امام جعفر صادق (ع)، سی و پنجمین سال پیروزی انقلاب، بزرگداشت یاد وخاطره مرحوم شمس قریشی و ذاكران پیامبر(ص) و مراسم مولودی خوانی ویژه منطقه كردستان را از اهداف اولیه برگزاری این یادواره عنوان كرد.

وی با بیان اینكه این آیین در آرامگاه مرحوم شمس قریشی برگزار می شود اظهار كرد: در این آیین سخنرانان وگروه های مولودی خوان برتر استان در سخنانی به ذكر سجایای حضرت رسول (ص) می پردازند و هر یك به نوعی ارادت خود را به ساحت مقدس آن پیام آور صلح و دوستی ابراز می كنند.

مرحوم سید بهاء الدین شمس قریشی با خلق آثاری چون مولودنامه، معراج نامه، شمس العقائد، ودیوان اشعار به زبان های كردی، فارسی و عربی، در به تصویر كشیدن ویژگی های منحصر به فرد حضرت رسول اكرم(ص) عشق و خلوص خود را نشان داده است.

بهاءالدین شمس قریشی از عارفان و شاعران معاصر كردستان است كه 70 سال پیش نخستین سروده هایش در قالب كتاب منتشر شد.

آرامگاه این عارف نامی در خیابان طالقانی شهر سنندج واقع شده است.ك/3

7348/570