'فرشته حشمتیان' روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: انجمن اولیا و مربیان مدارس باید نحوه كمك های مالی اولیا به مدارس را نظارت و از توانمندی های علمی، اجتماعی و فرهنگی اولیا برای رفع مشكلات مدارس استفاده كند.
وی افزود: نوع كمك اولیا به مدارس فقط مشاركت مالی نیست بلكه شامل كمك های پرورشی، علمی و اجتماعی نیز می شود.
حشمتیان خاطرنشان كرد : ضرورت كمك والدین به مدرسه باید برای اعضای انجمن اولیا و مربیان با برپایی جلسه و بررسی موضوع محرز شود تا زمینه دریافت كمك از والدین فراهم شود.
وی گفت: برای ارتقای فعالیت های آموزشی در مدارس نیازمند فعالیت اولیا در مدارس هستیم چرا كه تجربه ثابت كرده ، توجه و مسئولیت دادن به اولیا و مربیان، در تقویت انگیزه آن ها موثر است براین اساس استفاده از مشاركت مالی اولیا زمانی معنا پیدا می كند كه خود اولیا در بحث آموزشی و پرورشی مدرسه وارد شوند و در این زمینه دغدغه داشته باشند.
وی یادآور شد : در این شرایط نیاز نیست از والدین درخواست مشاركت كنیم بلكه خودشان با آگاهی از مشكلات مدرسه و اهمیت آموزش و پرورش ، از كمك به مدرسه (اعم از كمك های نقدی و غیر نقدی ) استقبال می كنند.
رییس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشاركتهای مردمی و خانواده آموزش و پرورش گفت: نقش انجمن اولیا و مربیان در مدارس بسیار تعیین كننده است، اگر مدیران مدارس می خواهند از فكر و توانمندی اولیا استفاده كنند باید فرصت ها را شناسایی كنند تا از توانمندی والدین استفاده شود.
وی خاطرنشان كرد: پرداخت شهریه جزو وظایف مطلق اولیا نیست و انجمن اولیا و مربیان به خاطر همراهی هدفمند خود با مدیر مدرسه، نمی تواند اصراری بر دریافت این شهریه داشته باشند.
اجتمام(4)**9105**1569**1581
تهران- رييس سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركتهاي مردمي و خانواده آموزش و پرورش با تاكيد بر داوطلبانه بودن پرداخت كمك هاي والدين به مدرسه گفت: اجباري در پرداخت كمك هاي نقدي والدين به مدارس وجود ندارد.