ايران توانايي ساخت پالايشگاه در خارج از مرزها را به دست آورده است

تهران - مديرعامل شركت ملي مهندسي و ساختمان نفت ايران، گفت: با توجه به تجارب طرح افزايش ظرفيت و بهبود كيفيت فرآورده هاي پالايشگاه امام خميني (ره) شازند، ايران هم اكنون توانايي ساخت پالايشگاه در خارج از مرزهاي خود را به دست آورده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، ' فرهاد احمدی' امروز شنبه در نشستی خبری، افزود: رزومه این طرح برای مجریان پروژه های برون مرزی ارسال شده و با استفاده از تجارب ارزنده آن موفق شده ایم به عنوان یك شركت برتر برای اجرای پروژه های برون مرزی نامزد شویم.

احمدی با اشاره به این كه هم اكنون تقاضای زیادی از شركت های مختلف پالایشی از كشورهای همسایه دریافت شده، افزود: با اجرای این طرح عظیم پالایشی علاوه بر دستیابی به دانش اجرای یك پالایشگاه تمام ایرانی، موفق به دستیابی به توان صدور خدمات فنی و مهندسی پروژه های پالایشی شده ایم.

مدیرعامل شركت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران تصریح كرد: این طرح ها از چندین كشور مختلف است كه مراحل اولیه مطالعات آن انجام شده و نتایج آن در آینده اعلام خواهد شد.

**خودكفایی صد درصدی در اجرای طرح های پالایشگاهی

احمدی افزود: با بكارگیری دانش و توان متخصصان ایرانی در اجرای طرح های توسعه پالایشگاهی نظیر طرح توسعه پالایشگاه شهیدتندگویان و امام خمینی (ره) اراك هم اكنون توان كشور در اجرای طرح های پالایشی در بخش مهندسی به 90 درصد، در بخش كالا به حدود 70 درصد و در بخش اجرا به 100 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به بومی سازی مدیریت مگاپروژه در كشور با راه اندازی طرح افزایش ظرفیت و بهبود كیفیت فرآورده های پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند گفت: با اجرای این طرح در استان مركزی، دانش فنی و تخصصی نیروهای فنی این استان به نحو قابل ملاحظه ای افزایش یافت.

مدیرعامل شركت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایرانٰ با تاكید بر احداث و راه اندازی پالایشگاه تمامی ایرانی با دانش و تجهیزات ایرانی در آینده ای نزدیك در كشور گفت: طرح توسعه پالایشگاه شازند بزرگترین طرح مهرماندگار پالایشی كشور محسوب می شود كه تا آخر بهمن ماه در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.

** اجرای 27 پروژه مختلف در شركت ملی مهندسی

احمدی با اشاره به این كه هم اكنون 27 پروژه مختلف در شركت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران در حال اجراست، گفت: از این تعداد پنج طرح پالایشی محسوب می شود و مجموع مبلغ سرمایه گذاری انجام شده در این طرح ها، 175 هزار و 500 میلیارد ریال است.

وی تاكید كرد: 13 طرح خطوط لوله، سه طرح اسكله و بنادر، سه طرح ساختمانی و مراكز درمانی و 7 طرح مقاوم سازی از جمله پروژه های در دست اجرای این شركت است كه در سال جاری 9 مورد آن به بهره برداری كامل خواهد رسید كه میزان هزینه این نه پروژه، بیش از 52 هزار و 500 میلیارد تومان است.

اقتصام(4)**9189**1601
۰ نفر