۸ بهمن ۱۳۹۱، ۱۷:۰۷
کد خبر: 80517220
T T
۰ نفر
سفير انگليس در فرانسه بر تشكيل اتحاديه اروپايي بر محوريت لندن تاكيد كرد

تهران - سفير انگليس در پاريس در واكنش به اظهارات اخير ديويد كامرون درباره احتمال خروج كشورش از اتحاديه اروپا، گفت كه انگليس خواستار تشكيل اتحاديه اروپايي با قوانين جديد و با محوريت لندن است.

'پیتر ریكتس' سفیر انگلیس در فرانسه و مشاور سابق دیوید كامرون در امنیت ملی انگلیس در گفتگوی اختصاصی با شبكه تلویزیونی فرانس 24 گفت: انگلیس خواستار اصلاحات اساسی در بطن اتحادیه اروپا است و آنچه كه مد نظر ما است وجود اتحادیه اروپایی با محوریت لندن است.

مجری فرانس 24 با اشاره به سخنان اخیر نخست وزیر انگلیس كه گفته بود اگر اصلاحات در اتحادیه اروپا انجام نشود، لندن تا سال 2017 از این اتحادیه خارج می شود، این سئوال را مطرح كرد كه آیا انگلیس واقعا در نظر دارد از این اتحادیه خارج شود؟





سفیر انگلیس در پاریس پاسخ داد: 'هرگز اینگونه نیست. قصد نخست وزیر ما از ایراد این سخنان این نیست كه انگلیس می خواهد از اتحادیه اروپا خارج شود، بلكه منظور وی آن است كه اتحادیه اروپا باید ساختار خود را اصلاح كند. لندن معتقد است اتحادیه اروپا باید به نحوی ساختار خود را اصلاح كند كه نه فقط به نفع انگلیس كه به نفع همه كشورهای اروپایی باشد.

وی افزود، كامرون معتقد است اتحادیه اروپا متناسب با تغییر و تحولات جهان، باید تغییر كند. البته این فقط خواست انگلیس نیست، برخی دیگر از كشورهای اروپایی نیز هستند كه می گویند باید ساختار اتحادیه اروپا تغییر كند.

ریكتس خاطر نشان كرد، قوانین حاكم بر اتحادیه اروپا قدیمی است و كارآمدی خود را از دست داده اند و كامرون نمی خواهد همه تصمیم ها و راهها به بروكسل ختم شود.

وی گفت: منظور كامرون این است كه در اروپا باید تنوع وجود داشته باشد و نبود تنوع برای اروپا نوعی ضعف به شمار می رود كه به نفع هیچ كشوری نیست.

سفیر انگلیس در پاریس در پاسخ به انتقادهای اخیر مارتین شولز رئیس پارلمان اروپا از سیاست های دولت انگلیس، گفت:كامرون هنوز طرح ها و ابتكارهای عینی خود را برای اصلاح ساختار اتحادیه اروپا مشخص نكرده است. حتما وی بزودی این مهم را انجام خواهد داد و هنگامی كه ما ابتكارهای خود را درباره اصلاح ساختار اروپا مطرح كنیم متوجه خواهید شد برای آینده اروپا مفید است.

پیتر ریكتس تاكید كرد،اصلاحاتی كه مد نظر ماست وجود اتحادیه اروپایی قوی با محوریت انگلیس است، زیرا درست نیست تمام قدرت و اختیارات اتحادیه اروپا در بروكسل باشد.

مترجمام**9041**