۹ بهمن ۱۳۹۱، ۱۷:۵۷
کد خبر: 80518905
T T
۰ نفر
جشن هاي ويژه ميلاد پيامبر اعظم (ص) در همدان در حال برگزاري است

همدان- همزمان به هفته وحدت و ميلاد پيامبر نور و مهرباني آيين جشن هاي ويژه ميلاد پيامبر اعظم (ص) در همدان در حال برگزاري است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا مردم مناطق مختلف همدان همزمان با هفته وحدت اقدام به آذین بندی معابر ، خیابان ها و اجرای برنامه های متنوع و شاد كرده اند.

از ابتدای هفته جاری آیین میلاد رسول اكرم (ص) بابرپایی آیین‌های مولودخوانی و سخنرانی وعاظان و سخنرانان در مناقب و فضیلت خواجه كائنات حضرت محمد مصطفی (ص) در حال برگزاری است.

این آیین ‌های ویژه با دف نوازی، مولودی خوانی، تلاوت قرآن، نقل احادیث و روایات پیامبر(ص) همراه با توزیع نقل و شیرینی همراه است.

هیات های مذهبی شیعه همدان هم برای برگزاری جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) در روز پنجشنبه جاری تدارك وسیعی دیده اند كه با توجه به حجم و تعداد برنامه از تنوع و كثرت بالایی نسبت به سال های گذشته برخوردار است.

مردم شیعه و سنی همدان با حضور در حسینیه ها ، مساجد و كانون های مختلف فرهنگی این شهرستانها سعی در هر چه با شكوه برگزار كردن آیین هاتی ویژه سالروز میلاد پیامبر (ص) را دارند.

مردم متدین همدان با اجتماع درمساجد وبقاع متبركه با برپایی آیین‌های مولود خوانی و جشن و شادمانی ، میلاد منجی عالم بشریت حضرت ختمی مرتبت محمد بن عبدالله (ص) و آغاز هفته وحدت را گرامی داشتند.

گفتنی است از نخستین روزهای ماه ربیع الاول با آذین بندی وچراغانی معابر عمومی ومكان های مذهبی به استقبال ازاین ماه می روند و با اجتماع در مساجد و بقاع متبركه آیین های جشن و شادمانی برپا می كنند.

مدیر كل اوقاف و امور خیریه همدان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سجایای اخلاقی و فضائل الهی و انسانی نبی مكرم اسلام الگوی واقعی جوانان است كه باید در بزرگداشت رسول مكرم مورد توجه همگان قرار گیرد.

حجت الاسلام ' محمد صالحی ' افزود: وجود ارزشمند و هدایت های حكیمانه و جامع حضرت محمد(ص) به گونه ای فراگیر و خردمندانه است كه برای همیشه در تاریخ زنده و اثرگذار می ماند.

وی اظهار داشت: نبی مكرم اسلام یكی از شخصیت های بزرگ عالم است كه حق حیات دینی و معنوی بر تمامی انسانها دارد و پیامبر اسلام با توجه به رسالتی كه خداوند بر عهده او نهاد توانست بشریت را از منجلاب كفر و بت برستی برهاند.

وی احكام و شریعت پیامبر (ص) را پاسخگوی نیازهای بشریت در تمامی قرون و اعصار دانست و ادامه داد: باید در مقابل اهانت دشمنان به اسلام و مقدسات اسلامی به خوبی ایستادگی و مقابله كرد و مهم ترین راه برای مقابله و خنثی كردن ترفندهای دشمنان علیه اسلام و مقدسات ، معرفی بیشتر و تبیین جامع و كامل شخصیت والا و سجایای اخلاقی پیامبر اكرم (ص) است.

صالحی تاكید كرد:عزت امت اسلام در گرو شناخت سیره عملی و مرام نورانی پیامبر اسلام (ص) و امامان معصوم (ع) است و امروز فرصت مناسبی برای توسل بیشتر به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است .

7529/551