۱۱ بهمن ۱۳۹۱، ۱۳:۵۸
کد خبر: 80520870
T T
۰ نفر
آذربايجان شرقي در جشنواره ملي عشاير كشور شركت مي كند

تبريز- مديركل امور عشاير آذربايجان شرقي از حضور عشاير استان درجشنواره ملي عشاير، با هدف معرفي قابليت هاي فرهنگي، تاريخي و تمدني عشاير استان در بعد ملي، خبرداد.

سید محمدحسن آل هاشم در نشستی با حضور رییس سازمان جهادكشاورزی و مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، با اشاره به حضور طوایف عشایر بزرگ و منسجمی همچون ایل شاهسون و ارسباران در استان آذربایجان شرقی بر ضرورت حضور این استان در جشنواره های كشوری تاكید كرد.

وی با اشاره به فعالیتهای این اداره كل در زمینه برپایی جشنواره های مختلف در بعد استانی گفت: جشنواره سواركاری، همزمان با آغاز كوچ بهاره در استان برگزار می شود.

آل هاشم یادآوری كرد: در بخش فرهنگی نیز نمایشگاهی از نحوه زندگی عشایر، سنت و آیین عشایری در محل این جشنواره برپا می شود تا بازدیدكنندگان بتوانند با فرهنگ و رسوم عشایر آشنا شوند و درحاشیه این جشنواره فرهنگی ورزشی، فرآورده های لبنی،صنایع دستی، نان و آش سنتی عشایر نیز به مردم عرضه می شود.

ایوب جهدی نماینده اتحادیه تعاونی های عشایری استان نیز در این نشست، گفت: تولیدات عشایر استان، شامل سالانه 9هزار و 958 تن گوشت قرمز، 30 هزار و 100 تن شیر خام، 893 تن پشم ، 22 هزار و 854 مترمربع گلیم و ورنی، 9 هزار و 389 مترمربع قالی و قالیچه است.

وی با اشاره به نقش هنر در زندگی عشایر آذربایجان شرقی، گفت: این جشنواره فرصتی قابل توجه و ارزشمند برای عشایر استان در معرفی هنر و فرهنگ اصیل ایرانی است.

اولین جشنواره ملی صدای عشایر و اقوام ایران زمین از 14 تا 19 بهمن ماه سال جاری با حضور 31 استان كشور در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

عشایر استان آذربایجان شرقی در فضایی به وسعت سه هزار متر مربع، شامل یك هزار متر مربع فضای باز و دو هزار متر مربع فضای مسقف، توانمندی های فرهنگی و تولیدی خود را در این نمایشگاه عرضه می كنند.

7232/587