۱۲ بهمن ۱۳۹۱، ۹:۳۷
کد خبر: 80521862
T T
۰ نفر
مشكلات كوي پيام نور دزفول در نشستي با مسوولان بررسي شد

دزفول- مشكلات كوي پيام نور دزفول در نشستي با مسوولان دستگاه هاي اجرايي و نماينده مردم دزفول در مجلس شوراي اسلامي مورد بررسي قرار گرفت.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا در این نشست كه در مسجد امام حسین (ع) كوی پیام نور دزفول برگزار شد مشكلات بهداشتی، عمرانی ، ورزشی ، آموزشی این منطقه از سوی اهالی كوی پیام نور طرح شد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در این نشست از ساخت و ساز غیر مجاز در این منطقه انتقاد كرد و گفت:اجرای طرح هادی در كوی پیام نور به تاخیر افتاده است.

'عباس پاپی زاده' با تاكید بر اجرای طرح هادی در این منطقه از دستگاههای اجرایی خواست امكانات و خدمات مورد نیاز را به ساكنان این منطقه ارائه كنند.

وی به الحاق كوی پیام نور به محدوده شهری دزفول اشاره كرد و اظهار داشت: به رغم تصویب الحاق كوی پیام نور به محدوده شهر دزفول در گذشته ، تاكنون اقدام عملی در این رابطه صورت نگرفته است.

' جمال الدین برفر 'سرپرست آبفا دزفول ناكافی بودن زیرساخت های خطوط انتقال آب در این منطقه را دلیل افت فشار آب در این منطقه عنوان كرد و گفت:بر اساس مطالعات انجام شده ، اصلاح خطوط انتقال آب كوی پیام نور در دستور كار مشاوران قرار گرفته است.

نائب رییس شواری اسلامی شهر دزفول در پاسخ به سوال اهالی مبنی بر كمبود فضای سبز و خدمات شهری در كوی پیام نور گفت:وضعیت این منطقه از نظر محدوده شهری هنوز مشخص نیست.

' عظیم سرافراز ' افزود: وظیفه شهردای و شورای شهر رسیدگی به نقاط مختلف شهر است و دست یابی به توسعه شهری مستلزم مشاركت همه جانبه مردم است.

وی احداث زیرگذر عابر پیاده در این منطقه را یادآور شد و اظهار داشت: توسعه فضای سبز در اولویت كار شهرداری دزفول بوده و اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته اما برای ارائه خدمات شهری در كوی پیام نور ابتدا باید وضعیت این منطقه از نظر محدوده شهری تعیین تكلیف شود.

نائب رییس شورای اسلامی شهر دزفول در خصوص تعریض جاده ورودی این منطقه گفت: ساخت و سازهای حاشیه جاده باید 60 متر عقب نشینی كنند كه اینكار هزینه بالایی داشته و همكاری مالكان را طلب می كند.

وی به اهالی این منطقه قول داد مشكل كمبود تاكسی و اتوبوس این منطقه را برطرف كند.

' محسن نمازی فر ' مدیر توزیع برق شهرستان دزفول نیز در این نشست به افزایش تعداد ترانس برق از دو دستگاه به 13 دستگاه در این منطقه اشاره كرد و افزود: مشكلات مربوط به افت فشار برق با احداث ایستگاه برق در اردوگاه شهید اشرفی اصفهانی برطرف می شود.

رییس مركز بهداشت شهرستان دزفول نیز در خصوص كمبود امكانات بهداشتی درمانی در این منطقه گفت: پیگیری لازم برای اخذ مجوز احداث پایگاه بهداشتی روستایی در این منطقه انجام شده است.

'بیتا چاییده' افزود:در حال حاضر سه بهورز ، پزشك،ماما به همراه كاركنان بهداشت محیط به اهالی این منطقه خدمات بهداشتی درمانی ارائه می كنند.

'محمدحسین فرحمند' مدیر آموزش و پرورش دزفول نیز در این نشست ، كمبود اعتبارات را دلیل اصلی كمبود فضای آموزشی در این منطقه عنوان كرد و گفت:50 درصد مدارس دزفول تك نوبته می باشند.7279/648