۱۶ بهمن ۱۳۹۱، ۲۱:۰۲
کد خبر: 80529403
T T
۰ نفر
تفاهم نامه طرح آموزشي هلال احمر و راه آهن جنوب شرق امضا شد

زاهدان - تفاهم نامه طرح آموزش عمومي چهارگانه كاركنان دولت (نجات يار) ميان جمعيت هلال احمر سيستان و بلوچستان و راه آهن جنوب شرق كشور امضا و اجرايي شد.

به گزارش ایرنا، مدیر كل راه آهن جنوب شرق كشور در آیین امضای این تفاهم نامه با اشاره به همكاری نزدیك و تشریك مساعی دو دستگاه در مقابله با حوادث و سوانح احتمالی ریلی گفت: آموزشهای امداد و نجات نه تنها كمكی برای كاركنان راه آهن است بلكه بیشترین منفعت آن در زمینه آسایش و رفاه مردم و ارتقا ایمنی سفر حاصل می شود زیرا فعالیت راه آهن در ارتباط مستقیم با مردم و خدمت به آنان است.

سید 'مصطفی داودی' افزود: نمونه همكاری های راه آهن و جمعیت هلال احمر در بسیاری از سوانح بروز و نمود پیدا می كند كه به عنوان مثال در سانحه قطار در نزدیكی ایستگاه یزد این هماهنگی و همكاری به خوبی برای مردم به اثبات رسید.

وی امضای تفاهم نامه و گسترش همكاری های امدادی را كمك شایانی در مسیر ارتقا سطح آگاهی و افزایش ایمنی سامانه حمل و نقل ریلی دانست و از هماهنگی و سرعت عمل موجود میان دو دستگاه در جریان مانور مشترك اخیر تقدیر كرد و این همسویی را برای نیل به اهداف مشترك منشا خیر دانست.

به گزارش روابط عمومی راه آهن جنوب شرق كشور، مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به برگزاری دوره های امداد و نجات توسط این نهاد گفت: آموزش های امداد و نجات جمعیت هلال احمر برای كاركنان دولت هدفدار و برنامه محور است و اصلی ترین هدف آن آمادگی و ارتقا سرعت و دقت عمل تمامی دستگاهها در مواجهه با خطرات و سوانح احتمالی بوده و در این مقوله راه آهن جنوب شرق یكی از سازمانهای فعال در زمینه امداد و نجات است.

'رسول راشكی' افزود: برگزاری دو مانور موفق با بسیج كلیه امكانات هلال احمر و راه آهن در سالجاری نشان از همكاری منسجم و عزم راه آهن جنوب شرق در كاهش حداكثری سوانح ریلی و افزایش حاشیه امنیت در سفرها برای مردم است.

وی رسالت هلال احمر را كمك رسانی و امداد به مردم عنوان كرد و لازمه انجام آن را آموزش مستمر و مداوم تمامی امدادگران در ادارات، نهادها و دستگاههای اجرایی دانست.

در پایان این آیین، تفاهم نامه اجرای طرح آموزش عمومی چهارگانه كاركنان دولت (نجات یار) توسط مدیران اداره كل راه آهن جنوب شرق و جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان امضا و تیم امداد و نجات راه آهن جنوب شرق تشكیل شد. ك/1

653