۲۱ بهمن ۱۳۹۱، ۷:۵۷
کد خبر: 80535934
T T
۰ نفر
صدها معترض با تجمع در برابر كنگره آمريكا خواستار عدم تاييد جان برنان شدند

نيويورك – همزمان با برگزاري جلسه سناي آمريكا براي راي اعتماد به جان برنان كه بارها به دليل اعتراض تماشاچيان حاضر در نشست متوقف شد، صدها فعال صلح و اعضاي گروه ضد جنگ 'كدپينگ' در مقابل ساختمان كنگره در پايتخت آمريكا تجمع كرده و عليه جان برنان و سياست ترور به وسيله پهپادهاي آمريكايي شعار دادند.

به گزارش ایرنا روز پنجشنبه در حالی كه جان برنان از سیاست كاربرد پهپادها برای ترور در كشورهای دیگر دفاع می كرد، صدها فعال صلح در مقابل كنگره آمریكا تجمع كرده و خواستار عدم رای اعتماد سنای آمریكا به برنان و توقف حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریكا و كشتن افراد غیرنظامی در دیگر كشورها شدند.

معترضان با حمل ماكت های جان برنان و یك پهپاد آمریكایی، نامزد پیشنهادی باراك اوباما را برای ریاست سیا قاتل نامیده و خواستار پایان به كارگیری هواپیمای های بدون سرنشین برای حمله به كشورهایی مانند افغانستان، پاكستان و یمن شدند.

این معترضان كه بیشترشان اعضای گروه ضد جنگ 'كدپینگ ' بودند شعار می دادند: كشتار غیر نظامیان را متوقف كنید، دست شما به خون آغشته است.

هرچند تجمع این معترضان از سوی رسانه های آمریكا پوشش داده نشد، اما برخی دیگر از فعالان صلح توانستند با حضور در جلسه سنا و فریاد سر دادن علیه سیاست جنگ طلبانه آمریكا در داخل محل برگزاری جلسه توجه گسترده رسانه ای را به خود جلب نمایند.

در این نشست هنگام سخنرانی رییس پیشنهادی سازمان سیا، چندین نفر از حاضران با بلند كردن پلاكارد و سردادن شعار علیه دولت آمریكا و جان برنان سخنرانی وی را برهم زده و مانع از سخن گفتن او شدند.

اعتراض های پیاپی معترضان به گونه ای بود كه عملا جلسه رای اعتماد به جان برنان در كمیته اطلاعات كنگره تبدیل به نمایشی استثنایی از محاكمه دولت آمریكا به دلیل ارتكاب جنایت در دیگر كشورها شد.

سرانجام سناتور دایان فینستاین رییس كمیته اطلاعات ناگزیر شد به دلیل ادامه مخالفت ها جلسه را برای مدتی به تعلیق در آورده و از نیروهای امنیتی بخواهد همه تماشاچیان را از سالن خارج نمایند.

اروپام 2251 **1908