۲۱ بهمن ۱۳۹۱، ۱۰:۵۳
کد خبر: 80536323
T T
۰ نفر

يزد-نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد با تاكيد بر فراهم شدن بستر مناسب براي حضور همه اقشار مختلف مردم در مساجد، گفت: مسجد از اهميت فراواني برخوردار است و بايد زمينه حضور همه در مساجد فراهم شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا آیت الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در دیدار مسئول و اعضای كمیته مساجد ستاد دهه فجر استان با اشاره به نقش بی بدیل مسجد،افزود: خدمت كردن در مسجد و عمران و آبادانی آن از ارزش و اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با اشاره به اینكه مساحد پایگاه بسیار بزرگی به ویژه برای روحانیون است، اظهار داشت: مسجد باید محل رفت و آمد مردم بوده و همیشه دایر باشد.

ناصری گفت: جوانان را باید با عظمت مسجد آشنا كنیم، باید در مسجد جذابیت ایجاد شود تا جوانان در مسجد حضور پرشوری داشته باشند.

وی در همین زمینه از اقدامات دبیرخانه كانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد تقدیر كرد

و گفت: جشن های دهه فجر باید مردمی و با حضور پر شور و با شكوه آنان برگزار شود.

مسئول كمیته مساجد ستاد دهه فجر استان یزد نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این كمیته از برگزاری جشن بزرگ دهه فجر با حضور اعضای كانون های فرهنگی هنری مساجد در 19 بهمن خبر داد و افزود: این جشن در سینما دانش آموز برگزار می شود و برنامه هائی نظیر شعبده بازی، تئاتر و سرود در آن پیش بینی شده است.

محسن رستگاری همچنین از توزیع كتاب در بین كانون های فرهنگی هنری مساجد به مناسبت دهه فجر خبر داد وگفت: برگزاری مراسم شبی در محضر ثقلین در كانون فرهنگی هنری حضرت بقیه الله از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این ایام است.

وی از برگزاری مسابقات تنیس روی میز و مسابقات فوتبال دیجیتالی جام دهه فجر خبر داد و اظهار داشت: در این ایام نشست های تخصصی با موضوع مساجد و مهدویت، مساجد و ولایت فقیه، نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی و نقش مساجد در بیداری اسلامی برگزار می شود.

رستگاری گفت: ایجاد 400 ستاد مردمی در سطح مساجد و تبیین و فرهنگ سازی مردمی بودن انقلاب اسلامی و جشن های دهه فجر از جمله برنامه های این كمیته در سطح استان یزد است.

وی با اشاره به آذین بندی مساجد در این ایام گفت: برگزاری سخنرانی و تبیین اهداف انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در كانون های فرهنگی هنری مساجد از برنامه های این ایام است.ك/2

7546/1968