۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۵۱
کد خبر: 85200206
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه یزد: دولت برای تقویت مساجد اقدام کند

۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۵۱
کد خبر: 85200206
امام جمعه یزد: دولت برای تقویت مساجد اقدام کند

یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: دولت برای بودجه مساجد تصمیم‌گیری مناسب داشته باشد و نباید در این موضوع مهم کم توجه بود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله "محمدرضا ناصری" روز سه‌شنبه در جمع گروهی از فعالان فرهنگی یزد افزود: مقام معظم رهبری اهداف و تکالیف زیادی را در ارتباط با مساجد مطرح کردند که نیاز است این اهداف در کمیته رسیدگی به امور مساجد با همکاری مسئولان و مردم بررسی و اجرایی شود.

وی با قدردانی از تلاش‌هایی که تاکنون در استان در ارتباط با فعال سازی مساجد و پیگیری نیازهای آنها صورت گرفته ادامه داد: نیاز است در راستای بیان اهمیت وجود مساجد و نقش اصلی آن به عنوان یک پایگاه اسلامی، برنامه‌ریزی‌ و اقدامات لازم انجام شود.

امام جمعه یزد مساجد را محوری‌ترین پایگاه در دوران انقلاب و دوران دفاع مقدس ذکر کرد و گفت: پایه‌ریزی انقلاب در مساجد اتفاق افتاد و در آن زمان شهادت‌های بسیاری در مساجد رخ داد که این موضوع بیانگر ترس رژیم شاهنشاهی از این پایگاه بود.

امام جمعه یزد: دولت برای تقویت مساجد اقدام کند

ناصری با اشاره به اینکه در دوران انقلاب مساجد یکی از اصلی‌ترین پایگاه‌ها برای تجمع انقلابیون و گرفتن تصمیمات مهم در راستای حمایت از انقلاب بود تصریح کرد: مساجد نباید تنها به عنوان نمازخانه استفاده شود بلکه باید استفاده‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی از مساجد شود.

وی با اشاره به اهمیت بررسی مسئله مساجد و امور مرتبط به آن تاکید کرد: مساجد نقش‌های فراوانی دارد که مغفول مانده است، بنابراین نیاز است که دوباره این نقش‌ها مورد توجه قرار گیرد، زیرا مساجد مهمترین پایگاه اجتماعی بصیرت افزایی و هدایتگری مردم است.

ناصری همچنین با بیان اینکه غرب در تلاش است تا جایگاه و اهمیت مساجد را در میان جامعه کمرنگ کند، تصریح کرد: در فضای مجازی تبلیغات زیادی علیه مساجد وجود دارد که باعث شده این پایگاه مهم سیاسی، اجتماعی در میان مردم جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان کمرنگ شود.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارای بیش از سه هزار مسجد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha