۲۱ بهمن ۱۳۹۱، ۱۹:۳۵
کد خبر: 80537484
T T
۰ نفر
طرح آب رساني به شهر جنگل بهره برداري شد

رشتخوار- همزمان با ايام دهه فجر طرح انتقال و اصلاح و توسعه شبكه آب شرب شهر جنگل با حضور معاون سياسي امنيتي استانداري خراسان رضوي امروز به بهره برداري رسيد.

مدیر عامل شركت آب و فاضلاب خراسان رضوی در مراسم افتتاح طرح انتقال آب شهر جنگل گفت: با بهره برداری از طرح آبرسانی جنگل از توابع شهرستان رشتخوار مشكل تامین مشتركان آب این شهر رفع خواهد شد.

محمد طاهری افزود: این پروژه با هدف مدیریت تامین و توزیع آب شرب، كاهش هدر رفت آب بهداشتی، بهبود كیفیت آب شرب شهروندان و توزیع آب با فشار مناسب با اعتبار 30 میلیارد ریال به اجرا درآمده است.

به گفته وی، با بهره برداری از این طرح افزون بر 13 هزار نفر در شهر جنگل به آب شرب سالم دسترسی یافتند.

وی خاطر نشان كرد: این پروژه آبرسانی یكی از مصوبات سفر چهارم هیات دولت به شهرستان رشتخوار بوده است و در این زمینه فرماندار و نماینده مجلس شهرستان همكاری و تلاش فراوانی داشته اند.

طاهری با بیان اینكه آب شرب جنگل از 60 كیلومتری این شهر تامین می شود، گفت: استفاده بهینه از این آب شرب و جلوگیری از هدر رفت آن از سوی اهالی منطقه مورد تاكید است.

مدیر عامل شركت آبفای خراسان رضوی تاسیسات آبرسانی جنگل را یكی از پروژه های مهم آبرسانی در سطح استان عنوان كرد كه با همت مدیران، كارشناسان و متخصصان صنعت آب و فاضلاب استان به بهره برداری رسیده است.

در این مراسم علی اصغر رشید معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی طی سخنانی با قدرانی مسوولان و كارشناسان پروژه آب رسانی شهر جنگل گفت: خدمت در مناطق محروم عبادت است.

در همین راستا با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی، پروژه مرغداری رشتخوار با ظرفیت 17 هزار قطعه و پروژه آبیاری تحت فشار دو هزار هكتار اراضی این شهرستان به بهره برداری رسید.

مدیر جهاد كشاورزی رشتخوار بهره برداری از پروژه مرغداری این شهرستان را با اعتبار سه میلیارد ریال عنوان كرد.

محمد رستمی افزود: در سال جاری افزون بر دو هزار هكتار از اراضی این شهرستان با اعتبار 14 میلیارد ریال زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است كه همزمان با دهه فجر امسال بهره برداری شد.

2718/7487/659