فرماندار: رشتخوار بحرانی ترین دشت  کشور از نظر منابع آبی را داراست

تربت‌حیدریه- ایرنا- فرماندار رشتخوار با اشاره به مشکلات سراسری آب و درگیری بیش از ۲۰۰ شهر در کشور با تنش آبی افزود: رشتخوار امروز بحران ترین دشت آبی کشور است و باید مردم ما در مصرف آب صرفه جویی کنند.

 حسین باهوش روز جمعه در جمع مردم این شهرستان افزود: امروز اگر نتوانیم به درستی  آب مصرف کنیم به طور قطع نسل های آینده در بحث آب دچار مشکل خواهند شد.
وی در موضوع درخواست ها و مطالبات مردمی در بحث مشکل آب در شهرستان رشتخوار  یادآور شد: ما با تمام توان با تلاش ها و زحمات نماینده مردم رشتخوار در مجلس شورای اسلامی و همراهی ایشان امسال توانستیم چاه سعادت آباد را وارد مدار کنیم و در منطقه شرق شهرستان تقریبا مشکل آب را به صورت کامل مرتفع سازیم.
فرماندار رشتخوار در ادامه به مشکلات چند ساله آب شرب در بخش جنگل اشاره کرد و گفت: در بخش جنگل رشتخوار امروز ما به شدت مشکل آب داریم.
باهوش افزود: ۱۵۰ کیلومتر شبکه توزیع  آب شرب در بخش جنگل رشتخوار داریم که دچار فرسودگی با قدمت حدود ۴۰ سال است که یکی از دلایل مشکلات ما علاوه بر کمبود آب، زیرساخت های فرسوده است که متاسفانه هدررفت آب بالایی را نیز به دنبال دارد.
وی در موضوع راه نیز با تاکید بر این که بارها در حضور مسوولان استانی و کشوری مطرح شده که حق مردم رشتخوار در بحث جاده در حال ضایع شدن است گفت: درست است که صنعت و معدن خوب است اما صنعت و معدن در منطقه امروز به زیر ساخت های راهها  آسیب می رسانند.


فرماندار رشتخوار گفت: اگر معدن فعال است باید سهم اشتغال زایی مردم شهرستان رشتخوار در آن در نظر گرفته شود.

باهوش افزود: در حوزه اسفالت و راه اتفاقات خوبی در سطح شهرستان رخ داده است و ما امروز رتبه اول جذب قیر و آسفالت را در استان داریم، که باید از بخشدار و دهیاران عزیز قدردانی کرد.

وی ادامه داد:امروز ۶۵ هزار متر در ۹ روستای شهرستان آسفالت شده و هشت هزار تن آسفالت خریداری شده و نهضت ملی اسفالت در شهرستان رشتخوار رقم خورده که در هیچ جای استان رخ نداده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha