۲۳ بهمن ۱۳۹۱، ۱۴:۲۸
کد خبر: 80539791
T T
۰ نفر
دانشگاه فرهنگيان پرديس شهيد مفتح شهرري افتتاح شد

شهرري - دانشگاه فرهنگيان پرديس شهيد مفتح شهرستان هاي استان تهران روز دوشنبه در شهرري و با پذيريش 100 دانشجو آغاز بكار كرد.

به گزارش ایرنا، در این آیین جمعی از مسوولان و حجت الاسلام و المسلمین 'سیدعلی شاهچراغی' امام جمعه شهرری و رنجبرزاده معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان حضور داشتند.

مراكز تربیت معلم حدود دو دهه تعطیل بود و افتتاح دانشگاه فرهنگیان در سراسر كشور به نوعی شكل مدرن مراكز تربیت معلم است كه براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اهداف چشم انداز و نقشه جامع علمی كشور با هدف تربیت نیروی متخصص برای آموزش و پرورش راه اندازی شده است.

بر اساس سند تحول بنیادین دانشگاه فرهنگیان تنها مجری آموزش معلمان در كشور خواهد بود و از این پس كسانی كه در این مركز درس می خوانند، می توانند جذب آموزش و پرورش شوند.

دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مفتح شهرستان های استان تهران در شهرری در دوره جدید 100 دانشجو در رشته های ادبیات، آموزش ابتدایی، ریاضی، مشاوره، فیزیك و شیمی جذب كرده است.

در زمان حاضر این دانشگاه 900 دانشجو در 12 رشته ناپیوسته و هفت رشته پیوسته دارد.

مدیركل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در این آیین با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینكه خیلی مهم است كه ما معلم باسواد، مطلع، كاردان و حرفه ای داشته باشیم، گفت: دانشگاه ها و مراكز سراسر دنیا به روش ها و نگرش های مختلف برای آموزش معلمان فعالیت می كنند.

'رحیم زمانی' افزود: روزآمد كردن مداوم دانش، افزایش كارایی و توانایی معلمان در حوزه آكادمیك و حرفه ای، توسعه كالج های تربیت معلم به عنوان مراكز رشد و حرفه ای از اهداف مهم دانشگاه های سراسر دنیا برای تربیت معلم است.

وی ادامه داد: اما یك وجه تمایز خاصی در نظام تعلیم و تربیت ما با سایر كشورها وجود دارد كه وجود اندیشه الهی است.

زمانی با بیان اینكه دانشگاه فرهنگیان در شهرری در شرایط موجود، شایسته این دانشگاه نیست، از امام جمعه و مسوولان شهرستان ری خواست زمین مناسب برای ساخت دانشگاهی مجهزتر در نظر بگیرند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مفتح نیز در این آیین گفت: این دانشگاه در 37 سال گذشته یكی از مراكز فعال در بین مراكز استان تهران بود و كارنامه درخشانی نیز دارد و مدیران، عالمان موفق و افراد موثری در این مركز پرورش یافته اند.

'نصرالله صالحی' افزود: دانشگاه فرهنگیان امروز جایگزین مركز تربیت معلم می شود و تربیت معلم جایی بود كه علاوه بر حوزه علمی بر مسائل اخلاقی و تربیتی نیز می پردازد و جای انسان سازی است.

688/ 699/1556/
۰ نفر