۲۳ بهمن ۱۳۹۱، ۱۵:۴۹
کد خبر: 80539941
T T
۰ نفر
همايش 'نيم قرن حضور' جامعه مدرسين حوزه علميه در قم برگزار مي‌شود

قم – معاون 'جامعه و روحانيت' جامعه مدرسين حوزه علميه قم اعلام كرد كه همايش 'نيم قرن حضور' به مناسبت پاسداشت 50 سال تلاش علمي، فرهنگي و سياسي جامعه مدرسين حوزه علميه قم به مدت دو روز در روزهاي 25 و 26 بهمن ماه جاري در قم برگزار مي‌شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله 'سید هاشم حسینی بوشهری' عصر دوشنبه در نشست خبری این همایش اظهار داشت: فراخوان مقالات این همایش در هفت بخش اصلی شامل 'جامعه مدرسین؛ حوزه و روحانیت'، 'جامعه مدرسین؛ نهضت امام خمینی (ره)'، 'جامعه مدرسین؛ نظام اسلامی'، 'جامعه مدرسین؛ فرهنگ دینی مردم'، 'جامعه مدرسین؛ امور بین الملل و جهان اسلام'، 'جامعه مدرسین؛ ساختار و نهادهای وابسته'، 'جامعه مدرسین؛ حوزه و روحانیت' و همچنین فراخوان اسناد و مدارك مربوط به اعضای جامعه مدرسین اعلام شده است.

آیت الله بوشهری اظهار داشت: جامعه مدرسین در طول سال همایش های متعددی را دارد و برخی منطقه ای هستند كه هر دو سال یك بار با حضور علمای چند استان به مركزیت یكی از استان ها برگزار می شود كه علمای بلاد در بعد مسایل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به بحث و بررسی می پرازند و جامعه مدرسین نیز در جهت كمك به علمای بلاد با آنها همكاری دارد.

وی افزود: همچنین جامعه مدرسین همایش های كشوری دارد كه هر دو سال یك با موضوع های مشخصی برگزار می شود و امسال نیز این همایش كه در پنجاهمین سالگرد تاسیس جامعه مدرسین با عنوان 'نیم قرن حضور' برگزار می شود.

وی ادامه داد: این همایش بیانگر نیم قرن حضور جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از بدو تاسیس است و هدف آن خیلی متفاوت با همایش های پیشین نیست.

آیت الله بوشهری با بیان اینكه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم 'نماد حوزه و روحانیت است'، خاطرنشان كرد: مهم ترین اهداف برگزاری این همایش؛ بررسی تاثیر حوزه و روحانیت در تاریخ انقلاب اسلامی، معرفی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نقش آن در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی، احیای هویت اصیل جامعه مدرسین (ویژگی ها و خصوصیات)، فرمایش های رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره جامعه مدرسین، ایجاد زمینه و بستر لازم برای آینده جامعه مدرسین در جهت تاثیرگذاری (رویكرد جامعه مدرسین در آینده)، شناسایی موانع و آسیب های آینده جامعه مدرسین، تاریخ نگاری درباره حوزه و روحانیت و جمع آوری پیشنهادهای كمیسیون همایش نیم قرن حضور و نقطه نظرات مهمانان این همایش است.

وی گفت: چند سال قبل نیز كتابی هشت جلدی درباره اعلامیه ها و جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منتشر شده است.

آیت الله بوشهری اعلام كرد: در این همایش نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و روحانیان منتفذ بلادها حضور دارند.

وی درباره فعالیت های انجام شده برای این همایش اظهار داشت: از جمله این فعالیت ها؛ برنامه های مستند از مردم 31 شهری كه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اعضای جامعه مدرسین در آن شهرها در تبعید به سرمی بردند، تهیه شده است.

وی گفت: علاقه مندان برای كسب اطلاعات بیشتر درباره همایش نیم قرن حضور می توانند به پایگاه اطلاع رسانی این همایش به نشانی http://nimgharn.ir مراجعه كنند و یا در قم با تلفن 7737378 با پیش شماره 0251 تماس بگیرند.

وی در بخش دیگر سخنانش، ازحضور پرشكوه مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال تشكر و قدردانی كرد و گفت: مردم ایران بار دیگر با حضور كم نظیرشان در این راهپیمایی حماسه آفریدند و مشت محكمی بر دهان استكبار جهانی كوبیدند.

وی افزود: خواب دشمن با حضور مردم ایران در راهپیمایی روز 22 بهمن آشفته شد و اینگونه حماسه ها، سد محكمی بر طمع دشمنان به میهن اسلامی است. ك/2

7406/1535