۲۴ بهمن ۱۳۹۱، ۱۱:۳۲
کد خبر: 80540915
T T
۰ نفر
افزون بر پنج ميليارد ريال جهيزيه به نوعروسان كردستاني اهدا شد

سنندج - معاون حمايت و سلامت كميته امداد امام خميني(ره) كردستان گفت: در دهه فجر امسال از سوي كميته امداد پنج ميليارد و 250 ميليون ريال در قالب جهيزيه به نوعروسان و هديه ويژه نو دامادان زيرپوشش اهدا شده است.

عطا افخمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان جهیزیه به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به 525 نوعروس مددجو اهدا شده است.

وی ترویج و اشاعه فرهنگ ازدواج آسان در جامعه به ویژه در میان مددجویان زیرپوشش را مهم‌ترین هدف اعطای جهیزیه‌ به مزدوجین عنوان كرد.

به گفته وی علاوه بر اهدای جهیزیه، دوره‌های آموزشی مهارت‌های همسرداری، مسایل پزشكی، تنظیم خانواده، ارتباط زوجین با یكدیگر و با اطرافیان و مسایل احكام و نماز برای نوعروسان برگزار می‌شود كه طبق تحقیقات انجام شده تأثیر زیادی در موفقیت زندگی زوجین داشته است.

معاون حمایت و سلامت كمیته امداد امام خمینی(ره) كردستان اظهار كرد: مشاوره و راهنمایی‌های قبل و بعد از ازدواج از سوی مشاوران مجرب به مزدوجین از دیگر برنامه‌های این نهاد است كه در طول سال اجرا می‌شود.

افخمی همچنین از آزاد سازی پنج زندانی جرایم غیر عمد در دهه فجر از سوی این نهاد در استان خبر داد و گفت:‌ پرداخت وام‌های بلاعوض و قرض‌الحسنه به مددجویان نیازمند از دیگر برنامه‌های این حوزه در دهه فجر بود.ك/3

7348/533