۲۴ بهمن ۱۳۹۱، ۱۷:۵۱
کد خبر: 80541796
T T
۰ نفر
پليس فتا درباره خطرات استفاده از فيلترشكن هشدار داد

رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان كرمان (فتا) گفت: نرم افزارهاي فيلترشكن و فيلترشكن هاي رايگان، نشر اطلاعات شخصي شما را براي عموم آزاد مي سازد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ 'كامبیز اسماعیلی' افزود: بیشتر سرورهایی كه اشتراك VPN را در اختیار كاربران قرار می‌ دهند، نه تنها تمامی اطلاعات رد و بدل شده را بررسی و كنترل می‌ كنند، بلكه به همین وسیله با پورت‌ های باز رایانه كاربر به اطلاعات درون رایانه وی دسترسی پیدا كرده و امكان كپی ‌برداری یا دیدن اطلاعات داخلی رایانه كاربر برای سرورهای خارجی میسر می‌ شود.

وی بیان كرد: استفاده از فیلترشكن، ممكن است خطرات بسیاری داشته باشد و كاربران اینترنت باید بدانند كه استفاده از نرم‌افزارها و روش‌هایی مانند این است كه همه محتویات رایانه خود را از تصویر و فیلم شخصی گرفته تا اطلاعات مهم شخصی و كاری، آپلود كرده و در اختیار عموم قرار می دهند.

اسماعیلی اظهار كرد: فیلترشكن های رایگان موجود در اینترنت از سرعت و امنیت پایین تری برخوردار هستند.

وی خاطرنشان كرد: فیلترشكن های رایگان كه برای دور زدن محدودیت ها وجود دارد، دارای سرعت و امنیت پایین است و كاربران باید بدانند كه با استفاده از فیلتر شكن های رایگان، اطلاعات خود را رایگان در اختیار ارایه دهنده فیلترشكن قرار داده اند.

وی هشدار داد: سایت های مخرب كه كاربر خواسته یا ناخواسته به آن دسترسی پیدا می كند، در آن باید جنگ سایبری را در نظر داشت و برای حفظ امنیت اطلاعات از محدودیت ها استفاده كرد.ك/1

7440/8154/2624