۲۵ بهمن ۱۳۹۱، ۱۳:۲۳
کد خبر: 80542853
T T
۰ نفر

قزوين - معاون آموزش متوسطه مديركل آموزش و پرورش استان قزوين گفت: آزمون المپياد هاي علمي دانش آموزي با شركت يكهزار و 837 دانش آموز استان از روز 24بهمن ماه در حال برگزاري است.

'سعید پای نبرد' روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آزمون المپیادهای علمی همزمان با سراسر كشور 24 بهمن در رشته كامپیوتر، 25 بهمن در رشته های شیمی و نجوم، 26 بهمن در رشته ریاضی و زیست شناسی و 27 بهمن ماه در رشته های فیزیك و ادبیات برگزار می شود.

وی اضافه كرد: این دانش آموزان در رشته های ادبیات، ریاضی، زیست شناسی، شیمی، فیزیك، كامپیوتر و نجوم با همدیگر رقابت می كنند.

پای نبرد، با اشاره به رشد پنج درصدی ثبت نام دانش آموزان استان در این المپیاد ها ادامه داد: در این دوره از آزمون ها رشته زیست شناسی بیشترین تعداد شركت كننده را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: بر حسب تعداد دانش آموزان شركت كننده در هر منطقه استان، یك یا دو حوزه امتحانی در هر منطقه برگزاری این المپیادها را برعهده دارند.

معاون آموزش متوسطه مدیركل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: برگزیدگان مرحله اول المپیادها در آزمون مرحله دوم كه در بهار سال 92 بصورت نیمه متمركز در مراكز استان ها برگزار می شود شركت می كنند و برگزیدگان این مرحله نیز در تابستان سال 92 جهت شركت در یك دوره آموزشی به تهران دعوت شده و پس از تعیین نتیجه نهایی در این دوره آموزشی حائزین شرایط دریافت مدال در این دوره مشخص می شوند.

200 هزار دانش آموز در 14 منطقه آموزشی استان قزوین تحصیل می كنند.

7388/616