۲۵ بهمن ۱۳۹۱، ۱۵:۰۷
کد خبر: 80543124
T T
۰ نفر
معاون شهردار تبريز:  اين شهر پس از تهران بيشترين بافت فرسوده را دارد

تبريز- معاون شهرسازي و معماري شهرداري تبريز گفت: اين شهر پس از تهران بيشترين بافت فرسوده كشور را دارد.

' محمد عزتی ' روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران مساحت بافت فرسوده تبریز را دو هزار و 400 هكتار اعلام كرد و افزود: تاكنون سه هزار و 660 میلیارد ریال تسهیلات دولتی برای احیای این بافت جذب شده و 150 میلیارد ریال هم شهرداری تبریز اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینكه صدور طرح پروژه های شهری در حیطه مسوولیت معاونت شهرسازی است، از صدور مجوز احداث بلند مرتبه ترین برج تبریز در 40 طبقه در محدوده ائل گلی خبر داد.

عزتی از ابلاغ ضوابط یكپارجه طرح تفصیلی شهر تبریز خبر داد و گفت: صدور پروانه ساختمان با نمای شیشه ای و كامپوزیت در محدوده تاریخی شهر تبریز ممنوع است.

وی به فعالیت های فرهنگی و آموزشی معاونت شهرسازی شهرداری تبریز اشاره كرد و افزود: سامانه یكپارچه شهرداری الكترونیك به زودی در منطقه یك شهرداری راه اندازی می شود.

عزتی به مناسب سازی محیط شهری تبریز برای معلولان اشاره كرد و گفت: سال گذشته این شهر به عنوان شهر دوستدار معلولان شناخته شد.

وی با اشاره به محدودیت های توسعه شهر تبریز، اظهاركرد: محدود شدن به ایستگاه راه آهن از غرب به ارتفاعات عینالی از شمال، به خط ریلی در حال احداث تبریز- میانه از جنوب و به اراضی كشاورزی از شرق، موجب توسعه عمودی این شهر شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز از توجه به هویت شهری در طرح تفصیلی این شهر خبر داد و گفت: طرح تفصیلی پنج ساله است و با توسعه شهر تغییر می كند.

7232/587