۲۶ بهمن ۱۳۹۱، ۱۶:۱۱
کد خبر: 80544628
T T
۰ نفر
ساخت و ساز غير مجاز در حريم رودخانه ها سيل را تشديد مي كند

ساري - مدير عامل شركت آب منطقه اي مازندران گفت: ساخت و ساز غير مجاز و تجاوز به حريم رودخانه از عوملي است كه وقوع سيل را تشديد مي كند.

به گزارش ایرنا، ' رمضان طهماسبی' روز پنجشنبه در اولین همایش منطقه ای مدیریت سیلاب شهری در ساری، عمده خسارات در سیل را رهاورد رفتار ما با سیل دانست و افزود: انتقال خطوط نیرو در بستر رودخانه ، برداشتن شن و ماسه از بستر رودخانه و قطع بی رویه درختان در حوزه بالادست از دیگر عواملی است كه موجب تشدید سیلاب در مناطق شهری می شود.

وی ادامه داد: رشد جمعیت، محدودیت اراضی، قوانین و مقررات و وظایف دولت از جمله شاخصه های كلیدی در مدیریت سیلاب شهری است.

وی خواستار تصحیح قوانین و مقررات وضع شده برای مدیریت سیلاب شهری شد و اظهار داشت: این قوانین مربوط به 30 سال گذشته است و كارایی برای امروز ندارند.

مدیر عامل شركت آب منطقه ای مازندران، حفاظت از جان انسان ها، منابع آب و خاك، تاسیسات زیربنایی، سرمایه اموال ساكنین، ذخیره سازی آب در آبندان ها را از جمله اهداف مدیریت سیلاب شهری عنوان كرد.

طهماسبی گفت: آمار و ارقام ارایه شده از سوی وزارت كشور حاكی از آن است كه نزدیك به 70 درصد اعتبارات آن مربوط به سیل است.

وی به دو سیلاب اخیر امسال در استان اشاره كرد و بیان داشت: شهرستان های بهشهر، گلوگاه،نكا، میاندرود، چالوس، نوشهر، آمل، فریدونكنار، بابل و تنكابن بیشترین خسارات را متحمل شدند.

وی اظهار داشت: نصب و پرپایی سیستم هشدار سیل، فرهنگ سازی عموم مردم برای رعایت حریم و بستر در هنگام ساخت و ساز، آزاد سازی و بازگشایی بستر رودخانه ها، ساماندهی رودخانه ها با روش سازه ای برای كاهش خسارت ناشی از سیل در مازندران ضروری است.ك/3

7330/503