هشت مقطع فاقد آبگذری سیلاب در سنقروکلیایی شناسایی شد

کرمانشاه – ایرنا - مسئول قرارگاه پیش‌بینی و پشتیبانی سیلاب آب‌ منطقه‌ای استان کرمانشاه از شناسایی هشت مقطع فاقد آبگذری سیلاب در رودخانه‌های شهرستان سنقروکلیایی خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «بهرام درویشی» در جلسه قرارگاه پیش‌بینی و پشتیبانی مخاطرات سیل سنقروکلیایی که در سرسرای جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، بر ضرورت رفع گلوگاه‌های شناسایی شده در آبگذری سیلاب‌ها تأکید کرد.

وی با اشاره به وجود ۴۱۵ کیلومتر رودخانه اصلی و فرعی شهرستان سنقروکلیایی، اظهار کرد: توجه جدی به مسیر ۸۲ کیلومتری رودخانه گاورود و ۵۰ کیلومتری از مسیر رودخانه‌های سنقرچای، بشیرآباد و کنگرشاه باید در دستور کار جدی قرار گیرد.

وی بر استفاده از همه ظرفیت‌های شهرستان‌ به منظور مدیریت و اقدامات پیشگیرانه در مقابله با سیلاب‌های پاییزی تاکید کرد.

درویشی گفت: باتوجه به تعدد گلوگاه های آبگذری شناسایی شده و نقش این سازه ها در تشدید خسارات ناشی از سیلاب، لازم است به منظور تصمیم‌گیری در خصوص نحوه حذف، بهسازی و اصلاح شرایط فنی هر سازه، موضوع در قالب جلسات کارشناسی مشترک ادرارات ذیربط به تفکیک بررسی شود.

هشت مقطع فاقد آبگذری سیلاب در سنقروکلیایی شناسایی شد

دراین نشست «علی قربانی» فرماندار سنقروکلیایی نیز به اهمیت تشکیل قرارگاه و پیگیری مصوبات آن تاکید کرد و مشکلات کمبود منابع آب شهرستان را به عنوان یکی ازدغدغه های جدی شهرستان برشمرد.

به گزارش ایرنا، مطابق تبصره ۳ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب و ماده ۱۳ آیین نامه مربوطه هرگونه دخل و تصرف و ساخت و ساز در اراضی بستر رودخانه‌ها بدون اجازه وزارت نیرو ممنوع است و مجریان طرح‌های عمرانی و ارگان‌های صادر کننده مجوز در محدوده رودخانه‌ها مکلف به استعلام از وزارت نیرو هستند و بدون شک تنگ شدگی مجرای رودخانه‌ ناشی از ساخت و ساز بدون هماهنگی با وزارت نیرو، رعایت نکردن نقشه‌های حد بستر و حریم در طرح‌های هادی و تفصیلی به عنوان مبنای صدور مجوز استقرار کاربری، احداث تأسیسات زیر بنایی همچون پل و جاده بدون تأمین آبگذاری مناسب، ساماندهی غیر اصولی در مناطق شهری و روستایی توسط متولیان امر می‌توانند در زمره عوامل تشدید کننده خسارات سیل محسوب شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha