۳۰ بهمن ۱۳۹۱، ۱۲:۰۳
کد خبر: 80549373
T T
۰ نفر
7400 نفر در المپياد علمي دانش آموزان در آذربايجان غربي شركت كردند

اروميه - رييس اداره استعدادهاي درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش آذربايجان غربي گفت: هفت هزار و 400 نفر در استان امسال در المپيادهاي علمي شركت كردند.

احمد بداقلویی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نواحی و مناطق 24 گانه استان و تعداد 40 حوزه امتحانی صحنه رقابت علمی 7397 داوطلب آزمون المپیاد در استان بود كه نسبت به سال گذشته استقبال چشمگیری از سوی دانش آموزان برای شركت در این المپیادها در سطح مدارس شده بود.

وی گفت: مرحله دوم این آزمون نیز به صورت متمركز در بهار سال 92 در مركز استان برگزار و برگزیدگان این مرحله نیز برای شركت در آزمون كشوری به تهران اعزام می شوند.

وی اظهار كرد: تمام دانش آموزانی كه در المپیاد موفق به دریافت مدال طلای كشوری شوند، پس از اخذ دیپلم بدون شركت در كنكور سراسری می توانند برای ادامه تحصیل در رشته و دانشگاه مورد نظرشان ثبت نام كنند.

بداقلویی گفت: تمام دانش آموزانی كه در المپیاد موفق به دریافت مدال نقره و برنز كشوری شوند، نیز پس از اخذ دیپلم در كنكور سراسری از 20 درصد سهمیه پذیرش در كنكور بهره مند شوند.

آزمون المپیادهای هفت گانه علمی همزمان با سراسر كشور در استان از روز سه شنبه تا بعد از ظهر روز جمعه در آذربایجان غربی برگزار شد.

آذربایجان غربی دارای 570 هزار نفر دانش آموز است كه در 5500 مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

50 درصد این دانش آموزان در مقاطع ابتدایی و بقیه در مقاطع راهنمایی و دبیرستان تحصیل می كنند.

7125/581