۳۰ بهمن ۱۳۹۱، ۱۳:۱۷
کد خبر: 80549566
T T
۰ نفر
فرماندار قم: گسترش فعاليت هاي قرآني دانش آموزان را مقابل هجمه دشمن بيمه مي كند

قم ـ فرماندار قم گفت: گسترش فعاليت هاي قرآني، دانش آموزان را مقابل هجمه هاي فرهنگي دشمنان بيمه مي كند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری قم، 'اسماعیل زارعی كوشا' در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان قم افزود: اگر كسی بصورت روزانه و مستمر با قرآن انس داشته باشد بطور طبیعی قرآن همچون دژ محكمی او را در مقابل گناهان محافظت خواهد كرد.

وی بر فراهم كردن زمینه های مناسب ارتباط دانش آموزان با قرآن تاكید و اضافه كرد: آموزش و پرورش به عنوان یكی از نهادهای تاثیرگذار و بنیادین در مبحث تربیت اجتماعی، رسالت سنگینی در راستای آشنایی دانش آموزان با قرآن بر عهده دارد.

وی بیان كرد: در این حوزه باید با انجام كار كارشناسی و حساب شده، انگیزه های لازم را در دانش آموزان برای انس با قرآن و بهره مندی از بركات این اقدام ارزشمند به وجود آورد.

زارعی كوشا با اشاره به اینكه در سالهای اخیر افزایش حجم فعالیت های قرآنی در سطح جامعه بویژه در آموزش و پرورش مشهود بوده است، خاطرنشان كرد: فعالیت در حوزه قرآنی برای به ثمر نشستن نیاز به استمرار دارد و لازم است دست اندركاران و متولیان این حوزه با هدفگذاری های لازم در اجرای طرح های قرآنی به استمرار این طرح ها توجه ویژه ای داشته باشند.

وی گفت: اگر در حوزه فعالیت های قرآنی وعده ای داده می شود باید به آن عمل شود تا باعث دل زدگی فعالان قرآنی نشود.

وی همچنین از نهادهای فرهنگی و آموزشی خواست تبدیل فضای عمومی جامعه به فضای قرآنی را مد نظر قرار دهند چرا كه اگر این اتفاق بیفتد بسیاری از آسیب ها و معضلات اجتماعی از بین خواهند رفت.

در ادامه این جلسه رییس اداره امور قرآنی اداره كل آموزش و پرورش استان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های قرآنی این اداره گفت: در حال حاضر 153 مدرسه قرآنی در سطح استان فعال است و 650 مربی قرآنی در این مدارس مشغول به فعالیت هستند.ك/2

/7404/ 380/