۱ اسفند ۱۳۹۱، ۱۸:۴۴
کد خبر: 80551792
T T
۰ نفر

هنرمندان،معارف حضرت عبدالعظيم(ع) رامعرفي كنند

۱ اسفند ۱۳۹۱، ۱۸:۴۴
کد خبر: 80551792
هنرمندان،معارف حضرت عبدالعظيم(ع) رامعرفي كنند

شهرري - وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: شخصيت حضرت عبدالعظيم حسني (ع) و آموزه ها و معارف ايشان بايد از طريق هنر و بوسيله هنرمندان به جامعه معرفي و تبيين شود.

به گزارش ایرنا، سید محمد حسینی روز سه شنبه در آیین اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی هنری حضرت عبدالعظیم (ع) در تالارشیخ صدوق آستان مقدس آن حضرت در شهر ری با اشاره به شخصیت فقهی و علمی این امامزاده واجب التعظیم افزود: اتصال به حضرت عبدالعظیم (ع) اتصال به خانواده نبوت و امامت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره فرهنگی هنری حضرت عبدالعظیم (ع) را فرصت مغتنمی برای تبیین و آشنا نمودن همگان با این شخصیت ممتاز جهان اسلامی خواند و گفت: امیدوارم این جشنواره با الگوگیری از جشنواره بین المللی امام رضا (ع) هرسال با شكوهتر از سال قبل برگزار شود.

نایب رییس شورای عالی سینما با اشاره به ساخت مجموعه تلویزیونی 'مسافر ری' ابراز امیدواری كرد كه در آینده شاهد ساخت مجموعه های بیشتری با تكیه بر فرهنگ و آموزه های اسلامی توسط هنرمندان و اهالی سینما در رابطه با شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) باشیم.

وی بارگاه و آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را الهام بخش خواند و گفت: این شخصیت هم در زمان حیات و هم بعد از آن منشاء خیر و بركات بوده است و علاوه بر این كه از خاندان شرافت و كرامت است، به عنوان یك عالم وارسته و محدث نیز مطرح است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به مساله عرضه دین توسط حضرت عبدالعظیم(ع) به امام زمان خود اشاره كرد و گفت: با توجه به اعوجاج اندیشه ها در دوران حضرت امام هادی (ع) این شخصیت فقهی و علمی مهر تایید دین خود را از دست ولی امر خود دریافت كرد.

در این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، ائمه جمعه شهرری و اسلامشهر، فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران،داریوش ارجمند و داود میرباقری دو كتاب 'ری قبله تهران' به تالیف سیروس سعدوندیان و كتاب 'فرد و جامعه متعالی از كلام امام رضا (ع)' به قلم محمد شجاعی و 6 تابلو نقاشی از حرم حضرت عبدالعظیم (ع) رونمایی شد.

حضرت عبدالعظیم حسني (ع) سال 172 یا 173هجري قمری در شهر مدینه چشم به جهان گشود.

وی فرزند عبدالله بن علی،‌از نوادگان امام حسن مجتبي (علیه‌السلام) است كه نسبتش با چهار واسطه به آن حضرت می‌رسد.

مدّت 79 سال عمر او با دوران امامت چهار امام معصوم یعنی امام موسی كاظم علیه السّلام ، امام رضا علیه السّلام، امام محمّدتقی علیه السّلام و امام علیّ النّقی علیه السّلام مقارن بوده و محضر مبارك امام رضا علیه السّلام ، امام محمّد تقی علیه السّلام و امام هادی علیه السّلام را درك و احادیث فراوانی از آنان روایت كرده است .

حضرت عبدالعظیم از آنجا كه از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی علیه السّلام است به حسنی شهرت یافته است .

آرامگاه حضرت عبدالعظیم حسنی در شهر ری است.

حضرت عبدالعظیم ‌از دانشمندان شیعه و از راویان حدیث ائمه معصومین (علیهم‌السلام) و نیز از چهره‌هاي بسیار محبوب و مورد اعتماد نزد اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) به شمار می‌رفت.

7299/ 699 /675
۰ نفر