۵ اسفند ۱۳۹۱، ۹:۵۹
کد خبر: 80555871
T T
۰ نفر
ارتش آمريكا پرواز آزمايشي جنگنده هاي اف-35 را به حال تعليق درآورد

تهران - سخنگوي پنتاگون اعلام كرد كه ارتش آمريكا روز جمعه پروازهاي آزمايشي جنگنده ' اف – 35 ' را كه پرهزينه ترين جنگنده در تاريخ اين كشور است به دليل مشكلات احتمالي در موتور آن به حالت تعليق درآورد.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، 'كرا هاون' سخنگوی پناتگون درخصوص این تصمیم ارتش آمریكا در بیانیه ای گفت: این یك اقدام پیشگیرانه و احتیاطی است زیرا اخیرا متخصصان نظامی متوجه به وجود آمدن منفذی در توربین موتور یكی از جنگنده های اف- 35 در پایگاه هوایی ادواردز در كالیفورنیا شده اند.

وی افزود: هنوز پیش بینی میزان تاثیر پیدا شدن این مشكل در سرنوشت ناوگان این نوع از جنگنده ها در ارتش آمریكا بسیار زود است و ارتش برای جلوگیری از پیش آمدن هرگونه حادثه ای، تا زمان مشخص شدن علت به وجود آمدن این منفذ در موتور این جنگنده، همه پروازهای آن را لغو كرده است.

وی خاطر نشان كرد كه موتور این هواپیما برای بررسی بیشتر به شركت 'برات اند ویتنی' شركت سازنده آن منتقل شده است.

آمریكا در حال حاضر 51 فروند از این نوع جنگنده در اختیار دارد و ارتش این كشور تصمیم داشته است دو هزار و 443 فروند از این نوع جنگنده را به خدمت بگیرد.

پنتاگون امید زیادی به این نوع جنگنده بسته است اما پیدا شدن این ایراد در موتور این نوع جنگنده بسیار پرهزینه كه پیش از این نیز با مشكلات زیادی مواجه بوده، باعث انتقادهای زیادی در داخل و خارج آمریكا شده است.

هفت كشور انگلیس، كانادا، تركیه، ایتالیا، هلند، استرالیا و نروژ نیز به عنوان شریك، هزینه های این طرح را پرداخت كرده اند.

مترجمام **2041** 1337