۵ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۵۱
کد خبر: 80556656
T T
۰ نفر
داندانپزشك ايراني موفق به اثبات كارائي تكنيك كم تهاجمي بازسازي استخوان فك شد

تهران - يك دندانپزشك ايراني به عنوان اولين محقق در جهان موفق به اثبات كارائي تكنيك كم تهاجمي بازسازي استخوان فك شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، 'بهنام شكیبایی' فوق تخصص جراحی های ذره بینی و كم تهاجمی باز سازی استخوان فك، لثه و ایمپلنت ، طی تحقیقاتش در هشت سال اخیر موفق شد به عنوان اولین محقق در جهان، كارائی تكنیك جدید كشیدن كم تهاجمی دندان و بازسازی هم زمان حفره ی خالی دندان را برای جلوگیری ازتحلیل بافت درفك انسان به صورت علمی ثابت و منتشر كند.

وی اولین محققی است كه تا به امروز توانسته محاسن جلوگیری ازتحلیل بافت استخوانی و لثه ثابت انسان را پس از كشیدن دندان با تكنیك جدید ذكر شده در چارچوب تحقیقات كلینیكی به صورت مقایسه مستقیم در فك بالای 10 بیمار با یك پروتكل جراحی از قبل تعیین شده تائید و به صورت بین المللی منتشر كند.

وی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا می گوید:نتایج این تحقیقات كه در ژورنال علمی ایمپلنتولوژی آلمان بار رفرنس منتشر شده، نشان می دهد كه در صورت استفاده از تكنیك جدید كشیدن كم تهاجمی دندان و بازسازی هم زمان حفره ی خالی دندان در مقایسه با كشیدن دندان به صورت سنتی و عدم انجام بازسازی، حجم استخوان و لثه ثابت ناحیه دندان كشیده شده بین 60 الی 70 درصد كمتر تحلیل می رود.

وی اضافه می كند: هم زمان با استفاده از این تكنیك جدید تراكم استخوانی در ناحیه دندان كشیده شده میانگین 50 درصد افزایش می یابد.ازاین رو جراح با استفاده از این تكنیك جدید می تواند در اكثر موارد از جراحی های پر تهاجمی پیوند های استخوان و لثه صرف نظر كند و همزمان ایمپلنت را با ابعاد ایده آل در جایگاه پروتزی ایده آل در فك بیمار قرار دهد.

شكیبایی ادامه می دهد: بیمارانی كه دندانشان به صورت سنتی كشیده شده و تكنیك بازسازی فوری حفره خالی دندان برایشان انجام نمی گیرد، در 90 درصد از موارد به جراحی های پر تهاجمی پیوند های استخوان و لثه جهت جای گذاری ایمپلنت های ایده آل نیاز دارند.

این مساله گذشته از جراحت های بیشتر هزینه و طول درمان این بیماران را به صورت قابل توجهی افزایش می دهد.

اجتمام(4)**9105**1647