۷ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۱۷
کد خبر: 80559186
T T
۰ نفر
اسپيلبرگ دست خالي به خانه رفت

تهران - 'استيون اسپيلبرگ' كارگردان 'لينكلن' كه بيشتر از هر فيلم ديگري نامزد دريافت جايزه اسكار شده بود براي دومين سال پياپي دست خالي مراسم اسكا را ترك كرد.

خبرگزاری فرانسه دوشنبه از هالیوود گزارش داد كه 'لینكلن' درام زندگی شانزدهمین رییس جمهوری آمریكا با 12 مورد نامزدی اسكار وارد رقابت شد اما این درام ضد ایرانی 'آرگو' ساخته 'بن افلك' بود كه در واقع تمام جوایز برتر یكی دو ماه گذشته آمریكا از جمله بهترین فیلم مراسم اسكار را از آن خود كرد.

همانطور كه انتظار می رفت 'دانیل دی لوییس' جایزه بهترین بازیگر مرد را به سبب ایفای نقش در مقام رییس جمهوری آمریكا از آن خود كرد اما تنها جایزه ای كه این فیلم به دست آورد در بخش فنی یعنی بهترین تولید بود نه در جایی كه 'اسپیلبرگ' روی صحنه سرگرم هدایت فیلم بود.

سال گذشته نیز سال خوبی برای 'اسپیلبرگ' نبود زیرا 'اسب جنگی' ساخته وی نامزد شش جایزه شد اما حتی یك جایزه را هم بدست نیاورد.

كارگردان 66 ساله هالیوود كه با آثاری چون 'ای تی' و 'پارك جوراسیك' مشهور است آخرین بار در سال 1999 به سبب كارگردانی 'نجات سرباز رایان' جایزه اسكار را از آن خود كرد.

'فهرست شیندلر' وی در سال 1994 اسكارهای بهترین فیلم و كارگردانی را نیز بدست آورد.

اما 'افلك' كه اولین شخصی است كه پس از فیلم 'راندن خانم دیزی' در سال 1990 اسكار بهترین فیلم را بی آنكه به عنوان كارگردان نامزد شده باشد از آن خود می كند - در سخنان خود در دریافت اسكار از 'اسپیلبرگ' تمجید كرد.

'افلك' گفت كه اسپیلبرگ نابغه و یك استعداد سربه فلك كشیده در بین ما است.

انتظار همگان این بود كه اسكار بهترین كارگردان نصیب اسپیلبرگ شود اما این جایزه با شگفتی بعضی ها در اختیار 'آنگ لی' كارگردان فیلم سه بعدی 'زندگی پی' قرار گرفت.

هشتادو پنجمین مراسم اسكار یكشنبه در سالن 'تئاتر دالبی' لس آنجلس باحضور صدها تن از برجستگان سینمای هالیوود و جهان برگزار شد.

مترجمام**1533**