۹ اسفند ۱۳۹۱، ۱۳:۲۷
کد خبر: 80562557
T T
۰ نفر
راديو اقتصاد ميزبان مناظره هاي انتخاباتي خواهد بود

تهران - مدير شبكه راديويي اقتصاد گفت كه اين شبكه آمادگي لازم را برگزاري نشست هاي چالشي و مناظره هاي انتخاباتي نامزدهاي سال آينده رياست جمهوري در حوزه اقتصاد دارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'سیدعباس موسوی تبار' روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: مباحث و برنامه های اقتصادی نامزدهای ریاست جمهوری از مواردی است كه مردم مشتاق شنیدن آن هستند.

وی با بیان اینكه این شبكه منتظر است تا سیاست ها و دستورالعمل های صدا و سیما درباره انتخابات به این شبكه ابلاغ شود،گفت: اگر مانند سال های قبل امكان مصاحبه با نامزدها و برگزاری مناظره های رادیویی پیش بینی شود، آماده تولید و پخش برنامه های اینچنینی هستیم تا نامزدها بتوانند برنامه های خود را در حوزه اقتصاد تشریح كنند.



** بازگشت 'كار و كارگر' به رادیو

مدیر رادیو اقتصاد از بازگشت برنامه رادیویی 'كار و كارگر' به این رسانه خبر داد و گفت: این برنامه كه از برنامه های با سابقه رادیو است، پس از 15 سال در رادیو اقتصاد بازسازی شد تا تریبون فضای كسب و كار كشور باشد.

موسوی تبار درباره تفاوت این شبكه رادیویی با شبكه تلویزیونی بازار نیز توضیح داد: شبكه بازار در حوزه معرفی كالا و خدمات فعال است و البته با تغییر مدیریت شبكه كمی برنامه های متنوع تر شده است اما رادیو اقتصاد بیشتر در حوزه تخصصی اقتصاد ورود پیدا كرده است.

وی با یادآوری اینكه رادیو اقتصاد نزدیك به چهار سال است كه فعالیت خود را در فضای رسانه ای كشور آغاز كرده است، اظهار داشت: بخش قابل توجه مخاطبان این شبكه را فعالان اقتصادی، استادان دانشگاه و قشر نخبه تشیكل می دهند.

موسوی تبار ادامه داد: رادیو اقتصاد امسال 70 عنوان برنامه رادیویی داشت كه شامل 42 برنامه تولیدی و 30 عنوان برنامه زنده بود.

مدیر رادیو اقتصاد به حضور نزدیك هزار و 300 كارشناس اقتصادی در برنامه های این شبكه اشاره كرد و اظهار داشت: حضور مسوولان دولتی، نمایندگان مجلس و تعامل با مراكز علمی، دانشگاهی و حوزه علمیه و همچنین تعامل با فعالان اقتصادی از دیگر ویژگی های برنامه های این شبكه در سال جاری بود.

به گفته وی، این شبكه در سال جاری هزار و 420 ساعت برنامه با موضوع 'تولید ملی حمایت از كار و سرمایه ایرانی'، 430 ساعت برنامه با موضوع اقتصاد مقاومتی و 500 ساعت برنامه پیرامون هدفمندی یارانه ها تولید كرد.

موسوی تبار با بیان اینكه برنامه های رادیو اقتصاد طیف وسیعی از آموزش های اقتصادی تا هشدارهای تجاری و نیز انعكاس فعالیت های اقتصادی در كشور را در بر می گیرد، اظهار داشت: شنوندگان رادیو اقتصاد بیشتر قشر تحصیل كرده هستند و شاید عموم مردم نتوانند چندان از مباحث تخصصی آن استفاده كنند.

وی از تشكیل كانون مخاطبان كسب و كار به همت رادیو اقتصاد خبر داد كه توانسته است فضای خوبی برای ارتباط مستقیم كارشناسان با بنگاه ها و فعالان اقتصادی فراهم كند.

موسوی تبار كه دبیر شورای اقتصاد معاونت صدا نیز هست، تاكید كرد كه این شورا با مشاركت مدیران گروه اقتصاد شبكه های رادیویی به طور مرتب تشكیل جلسه می دهد تا مباحث روز اقتصادی با یك سیاست هماهنگ در شبكه های مختلف مورد پردازش قرار گیرند.



** پخش پیام نوروزی وزرای اقتصادی

مدیر رادیو اقتصاد درباره برنامه های نوروزی این شبكه نیز توضیح داد: در ایام نوروز مباحث تخصصی برای مخاطبان مطرح نخواهد شد ضمن آنكه وزرای اقتصادی دولت نیز پیام های اقتصادی خود را برای سال نو از این شبكه به گوش فعالان اقتصادی خواهند رساند.

موسوی تبار گفت: این شبكه نزدیك به 50 ساعت برنامه برای نوروز تدارك دیده است كه برنامه 'سین مثل سرمایه' سعی دارد به طور تخصصی مباحث اقتصادی را مطرح كند ضمن آنكه برنامه مسابقه اقتصادی در نوروز به صورت روزانه پخش می شود.

وی اظهار داشت: طنزی كه رادیو اقتصاد در مباحث و برنامه های خود می گنجاند، از جنس شبكه های عمومی رادیو نیست و سعی می كند متناسب با تخصصی بودن شبكه، مباحث اقتصادی را به زبان طنز برای مخاطبان بیان كند.

رادیو اقتصاد روی موج اف ام ردیف 98 مگاهرتز قابل دریافت است.

فراهنگ(3)2025**1588
۰ نفر