۹ اسفند ۱۳۹۱، ۱۵:۳۳
کد خبر: 80562911
T T
۰ نفر
460 مقاله به همايش بين‌المللي اخلاق و اديان در قم ارسال شد

قم ـ دبير همايش بين المللي اخلاق و اديان از ارسال 460 مقاله علمي به همايش بين المللي اخلاق و اديان خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از مركز خبر حوزه، حجت‌الاسلام 'احمد احمدی' روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه همایش بین المللی اخلاق و ادیان كه در موسسه اسرا برگزار شد، افزود: از این تعداد 180 مقاله مورد پذیرش قرار گرفته و 42 مقاله در پنل های مختلف همایش مورد ارایه قرار می گیرد.

وی با اشاره به برگزاری پیش نشست های همایش، خاطرنشان كرد: پیش نشست اول با عنوان سلوك اخلاقی فیلسوف بزرگداشت علامه محمدتقی آملی(ره) در آمل برگزار شد، وی شاگرد آیت الله قاضی بود.

وی در ادامه با اشاره به اینكه اخلاق بحث اساسی است، تصریح كرد: اخلاق هم از لحاظ مبنا و هم از لحاظ عمل بحث بسیار مهمی است، تاثیر عقیده در عمل و تاثیر عمل در عقیده جای تردید ندارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به جایگاه اخلاق در سایر ادیان، افزود: انجیل بیشتر كتاب اخلاقی است، اما در غیر ادیان ابراهیمی هم این مساله را دارند كه اخلاق و اعمال در تثبیت اعتقادات شان و تاثیری كه در عالم بعد از مرگ دارد یك واقعیت است.

احمدی تاكید كرد: اگر به این مساله هم اعتقاد نداشته باشند، باید اخلاق مشتركی با هم داشته باشند و یك وجه مشتركی بین همه باید وجود داشته باشد تا بتوانند زندگی كنند.

وی ابراز داشت: حشر و نشر ما با اخلاق است، نباید اخلاق را سبك گرفت، اگر كسی به عالم پس از مرگ اعتقاد داشته باشد و حتی ادیان ابراهیمی باید با اخلاق زندگی كنند.

وی در ادامه با تاكید بر بركات شخصیتی آیت الله جوادی آملی، ابراز داشت: تفسیر تسنیم در عالم اسلام بی نظیر است و شاگردانی كه این تفسیر را فرامی گیرند آفتابی هستند كه در كشور تابناك خواهند بود و این از بركت وجود آیت الله جوادی آملی است.

دبیر همایش بین المللی اخلاق و ادیان ادامه داد: آیت الله جوادی آملی تجسم یك اخلاق الهی و معنوی توام با انسان خالص است.

همایش بین المللی اخلاق و ادیان روز چهارشنبه با سخنرانی آیت الله جوادی آملی در موسسه اسرا آغاز بكار كرد.

در نوبت عصر اولین روز این همایش سه نشست تخصصی با عنوان های مبانی اخلاق، اخلاق در اسلام و ادیان و مسایل اخلاقی برگزار می شود.

دومین روز این همایش صبح روز پنجشنبه با برگزاری نشست های تخصصی از جمله مبانی اخلاق، اخلاق در اسلام و اخلاق و ادیان ادامه پیدا می كند.

اختتامیه این همایش نیز عصر روز پنجشنبه با سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاتمه برگزار می شود. ك/3

/7404/ 550/