۱۲ اسفند ۱۳۹۱، ۱۳:۴۸
کد خبر: 80566380
T T
۰ نفر
400 قطعه گونه نادر سمندر امپراطور در دزفول رهاسازي شد

دزفول- رييس اداره حفاظت محيط زيست دزفول گفت:‌ 400 قطعه گونه نادر و در حال انقراض سمندر امپراطور در زيستگاه طبيعي آبشار شوي دزفول و بركه هاي منطقه رها سازي شد.

' فرهاد قلی نژاد ' روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: 430 قطعه سمندر امپراطور اواخر هفته گذشته توسط ماموران پلیس راه آهن ناحیه زاگرس و در ایستگاه تله زنگ اندیمشك از یك قاچاقچی حیوانات كشف شده بود.

وی افزود: تعداد 30 قطعه از این گونه نادر جانوری به دلیل شرایط بد نگهداری توسط قاچاقچی هنگام كشف تلف شده بود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول افزود: پس از انتقال سمندرها به ظروف استاندارد و تامین شرایط لازم به آبشار شوی انتقال و در چشمه ها و آبشار رها سازی شدند.

وی افزود: تعداد 120 قطعه از سمندرهای یادشده نیز به منطقه شاهزاده احمد اندیمشك منتقل و توسط محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست اندیمشك رهاسازی شد.

قلی نژاد هدف متخلفان از زنده گیری و انتقال سمندر امپراطور (لرستانی) از زیستگاه های طبیعی ، عرضه و فروش این دوزیست زیبا در بازار به همراه ماهیان زینتی عنوان كرد.

سمندر امپراطور (سمندر لرستانی) در فهرست گونه های در حال انقراض اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت ( IUCN ) قرار دارد و هر ساله در آستانه سال جدید ، افراد سود جو مبادرت به زنده گیری و خروج این نوع سمندر از زیستگاه آن و عرضه در آكواریوم ها به همراه ماهیان زینتی می كنند.7279/648