استاندار خوزستان: دانشگاه موتور محرکه استان است

اهواز- ایرنا- استاندار خوزستان دانشگاه را موتور محرکه استان دانست و گفت:توسعه خوزستان در گرو ایفای نقش تاثیرگذار دانشگاه است.

به گزارش ایرنا، سید محمدرضا موالی زاده یکشنبه در نشست با اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز که در محل سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد بابیان اینکه استانداری باید مرکز حضور چهره های متخصص و دانشگاهی باشد اظهار کرد: دانشگاهیان نقش تاثیرگذاری در توسعه و رشد استان دارند که این جایگاه باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی به برگزاری آخرین نشست مدیریت بحران استان با موضوع آبگرفتگی اشاره کرد و گفت: اساتید حوزه آب و کارشناسان مسلط به این حوزه برای رفع مشکلات استان راهکار ارائه دهند.

موالی زاده با بیان اینکه در هر نشست تصمیم گیری و در هر حوزه‌ای دست یاری را به سوی اساتید دانشگاهی دراز می‌کنیم تصریح کرد: برای استفاده از علم و تجربه نیروهای دانشگاهی باید کارگروه های تخصصی تشکیل شود.

استاندار خوزستان با اشاره به اقدامات علمی در حوزه آب گفت: اینکه در بالادست آب را منتقل کنند و در پایین دست از آب شیرین کن استفاده شود، اشتباه است و باید برای آن چاره‌ای اندیشید.

وی سفر هیات تجاری اقلیم کردستان عراق به خوزستان را فرصتی مناسب برای توسعه فعالیت های اقتصادی استان عنوان کرد و گفت: باید در استان به سمتی برویم که بخش خصوصی تقویت شود، در استان افراد صاحب نظر زیادی وجود دارد که باید از آنها برای حل مشکل اشتغال استان استفاده کرد.

استفاده از ظرفیت همه اقوام و اقشار خوزستان

موالی زاده با بیان اینکه در استان از ظرفیت همه اقوام، جوانان، بانوان به صورت برنامه ریزی شده استفاده می‌شود گفت: قرار بر این است به گونه‌ای اقدام کنیم تا از نیروهایی که به این گفتمان معتقدند و آمادگی همکاری با این تفکر را دارند استفاده شود.

استاندار خوزستان بابیان اینکه معتقدم اگر می‌خواهیم استان را سامان دهیم نیاز به کمک و همکاری نخبگان همه حوزه‌ها داریم خاطرنشان کرد: وقتی یک نیروی علمی کنار ما باشد قوت قلب پیدا می‌کنیم و می‌توان با اتکا به نیروهای علمی دست به اقدامات کاربردی بزنیم.

وی با بیان اینکه می‌توانیم در کنار هم به توسعه و ایجاد نهادهای مدنی در استان کمک کنیم اظهار کرد: اگر شفاف سازی، مشورت، انتقاد و مشارکت در مدیریت ها وجود داشته باشد قطعا رشد خواهیم داشت.

موالی زاده بابیان اینکه نوع پیگیری‌ها در استان مناسب نیست به گونه ای که یا فریاد میزنیم یا سکوت می‌کنیم ادامه داد: هر دستگاهی در استان بخواهد متحول شود نیاز به نخبه های علمی دارد.

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم مشکلات استان و مهاجرت کمتر شود و جذب سرمایه به استان صورت گیرد باید بتوانیم‌ پالس های مثبت به خارج استان بفرستیم.

استاندار خوزستان: دانشگاه موتور محرکه استان است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha