۱۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۴۸
کد خبر: 80567454
T T
۰ نفر
بهره برداري از آرامستان جديد شهرزنجان نيازمنداجماع نظر مسولان و علما است

زنجان- مدير عامل سازمان آرامستان هاي شهرداري زنجان گفت: بهره برداري از آرامستان جديد شهرزنجان نيازمند اجماع نظر همه مسوولان و علما است.

شعیب اسماعیلی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علی رغم اینكه آرامستان های داخل شهر زنجان دیگر ظرفیت خالی برای تدفین اموات ندارند اما مردم همچنان اصرار بر استفاده از این نآرامستان ها دارند.

وی افزود: دسترسی آسان به قبور داخل شهر موجب عدم رغبت آن ها نسبت به دفن اموات در آرامستان جدید واقع در پنج كیلومتری شهر شده است.

مدیر عامل سازمان آرامستان های شهرداری زنجان گفت: درصورتیكه مردم اموات خود را در آرامستان جدید دفن كنند همه خدمات ایاب و ذهاب،فروش سنگ قبر،گل و گلاب درمحل جدید به آنان ارائه خواهد شد.

اسماعیلی با بیان اینكه ساخت آرامستان جدید از دهه 80 آغاز شده است ابراز كرد: حدود 250 نفر از افراد بی وارث،بدوارث و اعدامی در این مزار دفن شده اند.

وی تصریح كرد: در صورتیكه مسئولان با شروع به كار آرامستان جدید موافق نیستند می توانند زمین مناسب دیگری در اختیار سازمان آرامستان ها قرار دهند تا مزارجدیدی ساخته شود.

اسماعیلی از نابسامانی قبور مزارهای داخل شهر اظهار تاسف كرد و ادامه داد: هزینه ساماندهی هر قبر یك میلیون 500 تا چهار میلیون ریال هزینه در بردارد كه تامین آن خارج از توان شهرداری است.

وی با بیان اینكه سایز هر قبر باید 50*120 سانتیمتر با ارتفاع 15 تا 20 سانتیمتری باشد گفت: متاسفانه در صورت عدم رعایت سایز از سوی مردم نمی توان با آن ها برخورد كرد چرا كه چنین موضوعاتی حساسیت زا هستند.

مدیر عامل سازمان آرامستان های شهرداری زنجان گفت: مردم نباید اسما الهی را بر روی سنگ قبور حك كنند چرا كه سنگ قبر فقط برای شناسایی متوفی است و نیازی به حكاكی اسماء متبركه برروی آن نیست همچنین احتمال عبور مردم از روی سنگ قبرها وجود دارد.

اسماعیلی تاكید كرد: ساماندهی آرامستان های داخل شهر و آغاز به كار آرامستان جدید نیازمند وحدت و هم افزایی همه مسئولان استان است.

522/7324