۱۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۰۲
کد خبر: 80567588
T T
۰ نفر
فيفا با برگزاري جام جهاني 2022 قطر در زمستان موافق است

اصفهان - دبيركل فدراسيون بين المللي فوتبال( فيفا) گفت: اين فدراسيون با برگزاري مسابقات جام جهاني 2022 قطر درفصل زمستان موافق بوده و امكان برگزاري اين مسابقات را در اين فصل سرد غيرممكن نمي داند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز روز یكشنبه به نقل از 'ژروم فالكه' نوشت: در فصل تابستان دمای هوا در كشورهای حاشیه خلیج فارس بسیاربالاست وبرگزاری جام جهانی فوتبال در این زمان سلامت بازیكنان را تهدید می كند.

وی افزود: كمیته پزشكی فیفا باید گزارشی از برگزاری مسابقات جام جهانی در زمستان به جای تابستان ارائه دهد تا پس از آن درباره تغییر زمان برگزاری این مسابقات تصمیم گیری شود.

دبیركل فدراسیون بین المللی فوتبال گفت:جام جهانی 2022 قطر 9 سال دیگر برگزار می شود و در طی این مدت فیفا دو دوره مسابقات جام جهانی 2014 برزیل و 2018 روسیه را باید برگزار كند از این رو برای تصمیم گیری درباره زمان برگزاری جام جهانی قطر فرصت زیادی در اختیار ندارد.

پیش ازاین فیفا به این نكته اشاره كرده بود كه قطر خواستار برگزاری مسابقات جام جهانی 2022 درفصل زمستان است اما در عین حال قطر به این نكته اشاره كرده كه برای میزبانی این مسابقات در فصل تابستان می تواند ورزشگاههای خود را به وسایل برودتی تجهیز كند.

'میشل پلاتینی' رییس اتحادیه فوتبال اروپا یكی از طرفرداران جدی مسابقات جام جهانی 2022 قطر در فصل زمستان است.

7132