۱۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۷:۰۹
کد خبر: 80568316
T T
۰ نفر
استاندار اردبيل: ازانتقاد سازنده مطبوعات  استقبال مي كنيم

اردبيل - استاندار اردبيل گفت: مطبوعات بايد انتقادي سالم و سازنده داشته باشند و ما از اين امر استقبال مي كنيم.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا ، اكبر نیكزاد در نشستی با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات اردبیل افزود: انتقاد مورد قبول است ولی بین نقد و درج مطالب غیر واقعی باید تفاوت قائل شد.

وی گفت: با تعریف و تمجید صرف كاری پیش نمی رود و امكان توسعه و پیشرفت بدون نقد منصفانه و درج كاستی ها وجود ندارد ولی نشریات باید متوجه اثرات سوء بیان برخی اخبار غیرمستند بوده و در انعكاس مطالب دقت كنند.

وی افزود: با توجه به انتخابات پیش رو مطبوعات باید در كنار داغ كردن تنور و ایجاد شور انتخاباتی بیشتر دقت كنند تا در سایه نقد زمینه ساز تخریب افراد نشوند.

وی اظهار كرد: بحث درج مطالب و اخبار در نشریات تخصصی است ولی این ابزار باید در دست افراد سالم ، شناخته شده و صلاحیت دار قرار بگیرد و فعالان این عرصه خود باید جایگاه مطبوعات را پیش از سایرین رعایت كنند.

استاندار اردبیل از مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل خواست با همكاری اداره كل راه و شهرسازی با ارزیابی زمین های در تملك دولت با كاربری فرهنگی مكانی به منظور فعالیت مطبوعاتی و رسانه ای در اختیار خانه مطبوعات استان اردبیل و نشریات محلی قرارداده و نسبت به ساخت آن اقدام كند.

وی در ادامه با حمایت از طرح ساماندهی خبرنگاران توسط خانه مطبوعات گفت: طرح ساماندهی خبرنگاران باید هرچه سریع تر اجرا شود چرا كه برخی افراد به اسم این قشر كارهایی می كنند كه ممكن است به جایگاه این قشر لطمه بزند.

وی افزود: در زمینه توزیع اعتبارات فرهنگی باید حساسیت بیشتری اعمال شود .

وی بیان كرد: اعتبارات بخش مطبوعات باید افزایش پیدا كند تا مطبوعات قوی تر شده و بتوانند روی پای خود بایستند.

وی اضافه كرد: نشریات مستقل و پویا از طریق انتقادات سازنده ، زمینه ساز توسعه و پیشرفت جوامع هستند چرا كه با تلنگرهای خود مسوولان را در جریان نقاط ضعف قرار می دهند و

بر این اساس ضرورت حمایت بیشتر از این قشر احساس می شود.

نیكزاد همچنین با اشاره به این كه توزیع آگهی های دولتی در نشریات باید با محوریت اداره كل ارشاد صورت بگیرد اظهار كرد: اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید نسبت به چاپ آگهی دستگاه های دولتی در نشریات نظارت و با تخلفات برخورد كند.

وی همچنین با تاكید بر رعایت نرخ مصوب آگهی ها توسط ادارات خواستار پیگیری دیركرد پرداخت بدهی دستگاه ها به نشریات شد.

عارف شیرزاد ، رئیس خانه مطبوعات استان اردبیل نیز در این نشست با اشاره به وظیفه خطیر فعالان عرصه مطبوعاتی گفت: با وجود انجام فعالیت های فرهنگی این قشر تحصیل كرده جزو اقشار آسیب پذیر بوده و برغم شرایط شغلی سخت درآمد پایینی داشته و به سختی زندگی می كنند.

وی افزود: در شرایط كنونی كه هزینه های چاپ بالا رفته ، یارانه هایی كه از مركز پرداخت

می شود كفاف هزینه ها را نمی دهد و امیدواریم نشریات محلی برای ادامه فعالیت از یارانه های استانی بهره مند شوند.

وی گفت: در شرایط موجود مطبوعات توانایی تامین اجاره بها و هزینه های چاپ را ندارند و وضعیت انتشار بسیار نامنظم می باشد و در این میان تنها راه درآمد نشریات آگهی های دولتی است.

وی اظهار كرد: بیشتر آگهی ها دولتی است ولی با وجود تاكیدها سقف مصوب اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات توسط برخی دستگاه ها رعایت نمی شود.

وی با بیان این كه اعتبارات خانه مطبوعات تاكنون تامین نشده گفت: امیدواریم در زمینه امور فرهنگی از اعتبارات استانی سوای اعتبارات اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره مند شویم.

وی در ادامه گزارشی از عملكرد و فعالیت های خانه مطبوعات اردبیل از جمله ساماندهی خبرنگاران و روزنامه نگاران ، برگزاری دوره های آموزشی و فرهنگی برای تقویت دوره حرفه خبرنگاری ، ساماندهی امور رفاهی روزنامه نگاران و تشكیل شورای حل اختلاف ارائه كرد.

8123/530