استاندار اردبیل: با آغوش باز نقدها و نظرها را می‌شنویم/جامعه بدون رسانه دچار رخوت می‌شود

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل با بیان اینکه جامعه بدون رسانه دچار رخوت و سستی می‌شود، گفت:رسانه ها و مطبوعات بازوی توانمند حرکت به سوی تعالی هستند و تلاشگران عرصه رسانه سهم بزرگی در پیشرفت و موفقیت‌های استان دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید حامد عاملی روز پنجشنبه در آئین بزرگداشت روز خبرنگار در سالن اجتماعات پارک بانوان اردبیل اظهار کرد: بزرگداشت روز خبرنگار فرصتی است تا به نقش و جایگاه ارزشمند عزیزان رسانه ای و خبرنگاران پرداخت شده و از زحمات خالصانه و شبانه روزی آنان تجلیل و تقدیر شود.

وی با بیان اینکه جامعه و سیستم اداره آن محتاج حضور رسانه است و بدون رسانه قطعا دچار رخوت و سستی خواهد شد، گفت: مسیر حرکت استان به سمت تعالی است و در حوزه‌های مختلف شاهد پروژه ها و طرح‌های بزرگی هستیم که پس از بهره برداری, نتایج پرباری برای استان خواهد داشت.

استاندار اردبیل یادآورشد: رسانه ها و مطبوعات بازوی توانمند حرکت به سوی تعالی است و تلاشگران عرصه رسانه سهم بزرگی در پیشرفت و موفقیت های استان دارند و خواهند داشت.

عاملی خاطرنشان کرد: با آغوش باز نقدها و نظرها را می‌بینیم و قبول داریم. بشرطی که سیاه نمایی و تخریب نباشد. هر چند زحمات همه عزیزان رسانه ای برای ما محترم و ارزشمند است.

استاندار اردبیل در ادامه اظهار کرد: در حوزه زیرساخت‌های استان در بخش‌های زمینی، ریلی و هوایی پیش می‌رویم و تکمیل بزرگراه شمال - جنوب استان به عنوان مطالبه جدی مردم در دست اجراست و در حوزه هوایی هم خبرهای خوشی به مردم خواهیم داد.

وی ادامه داد: در زیرساخت‌های آب عقب مانده‌ایم اما برنامه توسعه تدوین شده و در بخش برق نیز کارهایی درحال انجام است و در حوزه عمران شهری نیز با وجود اینکه وضعیت شهری در شان دارالارشاد اردبیل نیست، اما شهرداری کارهای خوب و مهمی را آغاز کرده است.

آماده همکاری برای تامین مسکن خبرنگاران هستیم

استاندار اردبیل اضافه کرد: در بخش توسعه مسکن در استان هم اقداماتی آغاز شده است و امیدواریم زمین لازم برای بخش عمده‌ای از ثبت‌نام کنندگان را فراهم کنیم و برای مسکن خبرنگاران نیز در قالب طرح جهش تولید مسکن و برای تامین تسهیلات، آماده همکاری هستیم.

عاملی گفت: برای هر شهرستان استان ۲ پروژه مهم و موثر در حوزه اقتصاد تعریف کرده‌ایم که کار بخشی از آنها آغاز شده است و در بخش توسعه فرهنگی نیز به ورود خبرنگاران و نهادها نیاز داریم و متاسفانه در حوزه آموزش و پرورش وضع خوبی نداریم و باید اقدامات اساسی صورت گیرد تا دچار کمبود منابع انسانی و نخبگانی نشویم.

وی مسئله اصلی استان اردبیل را توسعه و پیشرفت آن اعلام کرد و گفت: برای پیمودن مسیر توسعه به مشارکت عمومی مردم و رسانه‌ها نیازمند هستیم و باید خود را به حفظ ارزش خون پاک شهدا و آرمان‌های انقلاب متعهد بدانیم و برای توسعه استان حرکت کنیم.

خروج ۸۰ درصد هزینه آگهی‌های بازرگانی از استان، قابل قبول نیست

استاندار اردبیل مدیریت آگهی‌های تبلیغاتی و بازرگانی مطبوعات و رسانه‌ها را لازم دانست و به مدیران توصیه کرد جهت حمایت از رسانه‌ها و مطبوعاتی‌های استان، توزیع عادلانه آگهی‌ها را در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: سالانه در استان، نزدیک به ۱۲ میلیارد تومان از سوی دستگاه‌ها و سازمان‌ها برای آگهی‌ها هزینه می‌شود اما ۸۰ درصد آن از استان خارج می‌شود و این قابل قبول نیست و به نوعی خیانت محسوب می شود.

عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این آئین با تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران بیش از هر چیزی به خبر و اهمیت آن واقف هستند و باید جریانات و تحولات مختلف از مجاری صحیح به مخاطب منتقل شود.

وی ادامه داد: باید از تقارن روز خبرنگار با عاشورا در سال جاری، این درس را بگیریم که با تاثیرپذیری از پیام عاشورا، همگام و همراه برای اعتلای استان بکوشیم و جهان را در برابر عزت و عظمت خود متحیر سازیم.

مدیر خانه مطبوعات استان اردبیل نیز در این برنامه گفت: با هدف تقویت هویت فرهنگی خبرنگاران، موزه مطبوعات استان را راه‌اندازی کردیم و امسال با عنایت مدیران استان، ۱۰۰ میلیون تومان برای خانه مطبوعات اختصاص یافت و با این اعتبار برای نوسازی و مناسب سازی ساختمان خانه مطبوعات که دو دهه عمر دارد، اقداماتی انجام گرفت.

مصطفی جمشیدی ادامه داد: از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل قول گرفته‌ایم که این ردیف اعتباری تداوم داشته باشد تا باز هم شاهد تحولات عمرانی خوبی در ساختمان خانه مطبوعات استان باشیم.

وی اظهار کرد: ایجاد مجتمع مطبوعاتی را پیگیری می‌کنیم تا با راه‌اندازی بخش تجاری و خانه مطبوعات و دفاتر استاندارد برای همکاران خبرنگار، خدمتی برای همکاران ارائه کرده و زمینه دسترسی مردم به خبرنگاران را تسهیل کنیم.

مدیرخانه مطبوعات استان اردبیل به برگزاری همایش روزنامه‌نگاری محرم اشاره کرد و گفت: این برنامه از استقبال خوبی مواجه شد و تا اربعین حسینی برگزیدگان بخش‌های تیتر و عکس آن مشخص و معرفی خواهند شد.

۱۷ مرداد ۱۳۷۷ با حمله گروه طالبان به کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان، محمود صارمی خبرنگار جمهوری اسلامی ایران به همراه هشت تن از فعالان کنسولگری به شهادت رسید و این روز به نام روز خبرنگار نام گرفت.

استان مرزی و گردشگرپذیر اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha