۱۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۷:۴۴
کد خبر: 80568396
T T
۰ نفر
طرح ملي محيط يار مدرسه براي نخستين بار در مهاباد اجرا شد

مهاباد - رييس اداره حفاظت محيط زيست مهاباد گفت: براي نخستين بار در اين شهرستان طرح ملي محيط يار مدرسه به اجرا گذاشته شد .

كامران حسینی روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: در اجرای این طرح امسال 700 دانش آموز مدارس این شهرستان به عنوان محیط یار مدرسه انتخاب شدند .

وی گفت: این طرح ملی به منظور ترویج و ارتقای فرهنگ زیست محیطی در كلیه مدارس و در راستای تداوم آموزش های زیست محیطی در این شهرستان اجرا می شود .

حسینی افزود: در اجرای این طرح كارشناسان محیط زیست ضمن حضور در مدارس، محیط یاران را با اصول، قوانین، آلاینده های زیست محیطی، و نحوه برخورد با افرادی كه به محیط زیست احترام نگذاشته و آن را تخریب میكنند آشنا می كنند.

حسینی همچنین افزود: در این دوره آموزشی دانش آموزان موضوعات مربوط به مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست، آلودگی هوا، خاك، صوت، آب، بازیافت زباله و چگونگی انتخاب محیط یار را خواهند آموخت.

وی اضافه كرد: با توجه به مشكلات و معضلاتی كه در حوزه محیط زیست وجود دارد، لزوم ارتقای دانش و فرهنگ زیست محیطی به خوبی احساس می شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد خاطرنشان كرد: این طرح كه با استقبال خوبی از سوی دانش آموزان و اولیای آنها مواجه شده است در سطح مدارس شهر و روستا در سال آینده تداوم خواهد داشت .

وی گفت: اجرای طرح مزبور فقط در قالب ارائه نكات آموزشی به دانش آموزان نبوده بلكه طی بازدید هایی این نوجوانان از نزدیك با معضلات زیست محیطی، ‌كمبودها و چالش های مربوط به آن آشنا خواهند شد .

584/583