۱۶ اسفند ۱۳۹۱، ۱۳:۴۲
کد خبر: 80573190
T T
۰ نفر
اداره كل پدافند غيرعامل در تمام استان‌هاي كشور ايجاد شد

سمنان – مديركل پدافند غيرعامل وزارت كشور از ايجاد اداره كل پدافند غيرعامل در تمام استان‌ها، طبق دستور دولت، خبر داد.

'مجید آقابابایی' روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا در سمنان گفت: ایجاد ساختار اداره كل پدافند غیرعامل در 31 استان و 10 وزارتخانه در دستور كار دولت قرار داشت كه باید به صورت متمركز بر فعالیت پدافندی كار كنند.

وی برنامه محوری را مهمترین رویكرد پدافند غیرعامل كشور در سال آینده عنوان و تصریح كرد: فعالیت و برنامه ریزی بر موضوعات سایبری و زیستی در اولویت موضوعی برنامه ها است.

وی آموزش و فرهنگ سازی در مورد پدافند غیرعامل در كشور را مورد تاكید قرار دارد و اظهار داشت: باید در مورد پدافند غیرعامل طوری فرهنگسازی شود كه این بحث عمومیت پیدا كند و در تمام ساختار، سازمان ها و در افكار عمومی هموطنان جایگاه مشخصی داشته باشد.

آقابابایی خاطرنشان كرد: كاهش آسیب پذیری، ارتقای پایداری ملی و مدیریت شرایط بحران مهمترین مباحث پدافندغیرعامل هستند.

وی با اشاره به اینكه بحث پدافند غیرعامل و اقدامات مربوط به آن همواره مورد تاكید مقام معظم رهبری است، خواستار همگرایی و توجه مسوولان دستگاه های اجرایی زیرساختی در استانها به برنامه های پدافند غیرعامل كشور شد.

مدیركل پدافند غیرعامل وزارت كشور با بیان اینكه پدافند غیرعامل بحث تازه ای نیست و همزاد انسان وجود داشته است، گفت: پدافند غیرعامل اصلاح ساختارها و موضوعات زیربنایی كشور برای كاهش میزان آسیب پذیری در برابر تهدیدات دشمن است.ك/3

611/599