۱۸ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۳۱
کد خبر: 80575592
T T
۰ نفر
خطيب جمعه رشت: ملت ايران در هيچ شرايطي اجازه دخالت به دشمنان نمي دهد

رشت - امام جمعه موقت رشت گفت: ملت ايران اسلامي با اطاعت از ولايت و رهبري در هيچ شرايطي اجازه دخالت به دشمنان در امور كشور را نمي دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام 'یوسف صدیق عربانی' در خطبه های نماز جمعه این هفته رشت افزود: مردم با بصیر ایران اسلامی مقتدرانه پشتیبان نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی با بیان این كه ملت ایران در جهان سربلند و شناخته شده هستند، افزود: همه ما بایستی قدردان این عزت و افتخار ایران در سطح دنیا باشیم.

وی با اشاره به موفقیت های ایران اسلامی در بخش های مختلف گفت: هم اكنون كشور جمهوری اسلامی جایگاه ویژه ای بین كشورهای دنیا دارد.

خطیب جمعه رشت در ادامه با اشاره به كشتارها و ظلم و ستم در دنیا اضافه كرد: چرا سازمان ملل متحد كاری در این زمینه انجام نمی دهد، اعلامیه نمی دهند و این ظلم و جنایت را محكوم نمی كنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی در سال 58 به فرمان امام راحل را ارزشمند خواند و بیان كرد: ملت ایران عزت و افتخارشان را مدیون شهدای والامقام هستند.

حجت الاسلام صدیق عربانی به 240 هزار شهید استان گیلان اشاره و اظهار كرد: صبر و شكیبایی خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان ستودنی است.

وی در ادامه هفته منابع طبیعی را فرصتی برای درك اهمیت درخت و درختكاری دانست و یادآور شد: همه باید در حفظ منابع طبیعی و غرس درخت بكوشیم.

امام جمعه موقت رشت همچنین برپایی جشن نیكوكاری در آستانه سال جدید را فرصتی برای دستگیری از نیازمندان و محرومان جامعه عنوان و بیان كرد: بایستی نسبت به محرومان احساس وظیفه كنیم و به یاری آنان بشتابیم.

وی با اشاره به فرارسیدن چهارشنبه آخر سال و هشدار به جوانان و نوجوانان خاطر نشان كرد: جوانان و نوجوانان در این روز مواظب باشند و برای خانواده و مردم مزاحمت ایجاد نكنند.

وی در ادامه خطبه از سازمان اوقاف و امور خیریه كشور و گیلان به دلیل برگزاری كنگره امام حسن مجتبی(ع) در سال جاری و كنگره امام علی (ع) در سال گذشته در این استان قدردانی كرد.

7286/ 603/245
۰ نفر