۱۹ اسفند ۱۳۹۱، ۱۵:۱۱
کد خبر: 80577072
T T
۰ نفر

سنندج - رييس ستاد اقامه نماز كشور گفت: مسئله اقامه نماز شرط اساسي حكومت اسلامي است و بر اين اساس بايد تمامي كارهايي كه در حكومت انجام مي شود براي نماز باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محسن قرائتی روز شنبه در همایش تجلیل از فعالان نماز دستگاه های اجرایی استان در سنندج افزود: به هر اندازه كه اقامه نماز و توجه به این فریضه الهی در جامعه گسترش یابد به همان اندازه جامعه رو به پیشرفت خواهد رفت.

وی تاریخ نماز برای بشر را از زایشگاه تا قبرستان عنوان كرد و گفت: وقتی انسان به دنیا می آید در گوش او اذان و اقامه فرائت شده و هنگام مرگ نیز نماز میت برای وی خوانده می شود.

رییس ستاد اقامه نماز كشور با بیان اینكه نماز عامل كنترل انسان است اظهار كرد: این فریضه الهی عبادتی است كه هیچ كار خیر دیگری نمی تواند جای آن را بگیرد و انجام تمام كارهای خیر بدون اقامه نماز قابل قبول نیست.

به گفته وی تمامی كمالات در نماز وجود دارد لذا هنگام خواندن نمازو خلوت با خداوند متعال حضور قلب و تمركز فكری بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام قرائتی با تاكید بر ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه بویژه در میان جوانان گفت: مهمترین راه برای دعوت نسل جوان به اقامه نماز بازگویی الطاف و نعمت های خداوند برای آنان است بگونه ای كه جوانان شرمنده خدا شده و به نماز روی آورند.

وی با اشاره به تهدیدات و توطئه های دشمنان و هدف قرار دادن نسل جوان جامعه افزود: زمینه سازی برای حضور جوانان در مساجد و ترویج فرهنگ نماز در میان آنان موجب خنثی سازی بسیاری از دسیسه ها و ترفندهای دشمنان خواهد شد.

در ادامه این همایش از تعدادی از دستگاه های اجرایی فعال در بحث اقامه نماز تجلیل شد.ك/2

7348/533 / 1449
۰ نفر