ترویج اقامه نماز تکلیف الهی کارگزاران نظام اسلامی است

ساری - ایرنا - سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، اقامه و ترویج فرهنگ نماز را تکلیف الهی کارگزاران نظام اسلامی دانست و گفت: باید با بهره گیری از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود، فرهنگ اقامه نماز در جامعه تبیین و نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم عزیززاده گرجی روز دوشنبه در جلسه شورای اقامه نماز مازندران در ساری افزود: ترویج اقامه نماز در جامعه نیازمند فرهنگ سازی لازم و اصولی و حرکت همه جانبه و بهره گیری از همه ظرفیت‌ها است و در صورت تحقق این مهم می‌توان به اهداف از پیش تعیین شده دست یافت.

وی، توسعه اقدامات فرهنگی در دستگاه‌های اجرایی به ویژه اقامه نماز را یک ضرورت و اصل غیرقابل انکار برای جامعه دانست و با بیان این که، ترویج فرهنگ و اقامه نماز، وظیفه تمام مسوولان دستگاه‌های اجرایی و در واقع تکلیف شرعی و اداری برای تمام مدیران است، اظهار داشت: مدیران باید نسبت به اقامه نماز اول وقت در مجموعه اداری خود تلاش بیشتری داشته باشند و از همه افرادی که برای اقامه نماز تلاش می کنند، باید تقدیر کرد.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز در جامعه باید از روش‌های به روز و تاثیرگذار استفاده کرد تا میل و گرایش نوجوانان و جوانان را نسبت به اقامه نماز تقویت کنیم.

ترویج اقامه نماز تکلیف الهی کارگزاران نظام اسلامی است

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، ایجاد زمینه های لازم برای حضور افراد در نماز جماعت را وظیفه مسوولان دانست و افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا نماز جماعت در ادارات، مدارس، دانشگاه ها و مساجد با صفوف منسجم و با جمعیت زیاد برگزار شود.

عزیززاده گرجی با بیان این که، بر اساس آموزه های دینی، نماز معیار رد یا قبول اعمال ما است، تصریح کرد: به امر مقوله نماز باید خارج از ضوابط و چارچوب اداری عمل کرد و شرایطی را فراهم کرد تا امر واجبی در جامعه ترویح یابد که همگان نیز به آن مقید هستیم.

وی با اشاره به درپیش بودن، برگزاری اجلاسیه نماز در مازندران بر لزوم پرهیز از انجام کارهای سطحی در این اجلاسیه تاکید کرد و با بیان اینکه باید توجه جدی تری نسبت به مباحث امر نماز داشته باشیم، تصریح کرد: اجلاسیه نماز باید خروجی مطلوب و از اثرگذاری بالایی برخوردار باشد.

این مقام مسوول با عنوان اینکه یکی از اهداف این اجلاسیه باید ترویج و نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز در سطح جامعه باشد، بیان کرد: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز به ویژه در بین نسل جوان جامعه باید مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد.

عزیززاده گرجی، اظهار کرد: برنامه های تبیینی برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز به ویژه در بین جوانان باید مورد توجه قرار گیرد تا شناخت جوانان نسبت به مقوله نماز را تقویت کنیم.

وی با اشاره به این که، شرایطی باید به گونه ای فراهم شود تا فواید نماز را برای جوانان تبیین و تشریح کنیم، گفت: فلسفه نماز باید متناسب با مخاطب و با استفاده از ابزارهای هنری در جامعه تبیین و بازگو شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha