۲۰ اسفند ۱۳۹۱، ۱۵:۵۷
کد خبر: 80578593
T T
۰ نفر
پارك علم و فناوري خوزستان بستري براي ترقي شركت هاي دانش بنيان است

دزفول- رييس پارك علم و فناوري خوزستان با اشاره به تاسيس چهار مركز رشد واحدهاي فناور در اين استان گفت: اين مراكز بستري مناسب براي رشد شركت هاي دانش بنيان فراهم مي كنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ' بابك مختاری ' روز یكشنبه در آیین افتتاح مركز رشد واحدهای فناور دزفول افزود: با توجه به تاكید مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه شركت های دانش بنیان ، 50 درصد تولید ناخالص ملی باید در افق 1404 توسط شركت های دانش بنیان تامین شود.

وی گفت: در راستای نیل به این هدف ، 60 هزار شركت دانش بنیان در كشور تاسیس شده كه 20 هزار شركت از این تعداد در استان خوزستان قرار دارند.

رییس پارك علم و فناوری خوزستان ، مركز رشد واحدهای فناور دزفول را چهارمین مركز تاسیس شده در استان خوزستان عنوان كرد و افزود: پیش از مركز رشد واحدهای فناور دزفول ، دو مركز در دانشگاه صنعت نفت و شهید چمران اهواز و یك مركز در دانشگاه علم فنون خرمشهر تاسیس شده است.

وی به دریافت موافقت اولیه تاسیس دو مركز رشد واحدهای فناور مسجدسلیمان و ایذه اشاره كرد و اظهار داشت: متاسفانه مركز رشد واحدهای فناور ماهشهر بدلیل عدم همكاری پتروشیمی ماهشهر و نداشتن استانداردهای لازم تعطیل شده است.

مختاری گفت: مركز رشد واحدهای فناور ، تسهیلاتی به فارغ التحصیلان دانشگاهی می دهد كه ایده های خود را عملی كرده و در این زمینه فعالیت كنند.

وی با اشاره به اینكه مدل طراحی شده برای مركز رشد واحد های فناور دزفول ، مدل موفق در سطح كشور معرفی شده افزود: وبگاه پارك علم و فناوری خوزستان طراحی و در اختیار مخترعان و دانشمندان قرار دارد.

رییس پارك علم و فناوری خوزستان به افتخارات كسب شده توسط این پارك اشاره كرد و اظهار داشت: پارك علم و فناوری خوزستان ، در دو سال گذشته دو كار آفرین برتر در علم و صنعت داشته و سه طرح برتر ملی را ارائه داده است.

وی افزود: 50 درصد از مراجعین به پارك علم و فناوری استان از شمال خوزستان بوده كه نزدیك به 70 درصد از این مبتكران و نخبگان از شهرستان دزفول می باشند لذا تاسیس مركز رشد واحدهای فناور دزفول كمك قابل توجهی به این افراد می كند.

مختاری ، رشد علمی كشور از سال 1997 تا 2011 را 4.7 عنوان كرد و گفت: رشد علمی خوزستان در این مدت 9 برابر بوده كه نشان از ظرفیت علمی بالای خوزستان در كشور دارد.

وی با اشاره به اینكه مراكز رشد واحدهای فناور علم را در اختیار جامعه قرار می دهند افزود: دانشگاه شهید چمران اهواز رتبه نخست كشور را در عقد قرارداد با شركت های دانش بنیان داراست و از لحاظ مبلغ قرار داد ها رتبه سوم را دارد.

وی خوزستان را پس از سیستان و بلوچستان جوان ترین استان كشور معرفی كرد و گفت: متاسفانه خوزستان با وجود پتانسیل های فراوانی به جایگاه حقیقی خود نرسیده است.

رییس منظقه شش دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این آیین ، مراكز رشد واحدهای فناور را در هر منطقه باعث ارتقای وضعیت اقتصادی و كارآفرینی دانست و افزود: بیش از سه هزار مركز رشد در جهان مشغول به فعالیت می باشند.

'مسعود صدری نسب' گفت:نظام اسلامی ایران در دهه گذشته ، تحت رهبری امام خامنه ای ، راه رشد و توسعه را پیدا كرده و در این راه به پیش می رود.

وی افزود: ایران اسلامی ، 14 سال زودتر از برنامه تدوین شده توانست رتبه نخست علمی منطقه را از آن خود كند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول نیز در این آیین ، دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را بسیار عظیم توصیف كرد و افزود: دنیا امروز ، ایران اسلامی را بعنوان یكی از بزرگترین بازیگران معادلات بین المللی می شناسد.

' كریم رضا دوست ' مراكز رشد واحدهای فناور را فرصتی برای تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: ایده ها و طرح های نخبگان و دانشمندان حمایت می شوند.

حجت الاسلام ' سیدمحمدعلی قاضی دزفولی' امام جمعه دزفول نیز بهره برداری از مركز رشد واحدهای فناور دزفول را برگ زرینی در پیشرفت كشور برشمرد و افزود: با احداث این مركز ، گام های بلندی در راستای منویات مقام معظم رهبری برداشته می شود.

7279/648