۲۱ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۳۱
کد خبر: 80579313
T T
۰ نفر
برترينهاي قرآني دانشگاه علوم پزشكي يزد مورد تجليل قرار گرفتند

يزد- برترينهاي قرآني دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد طي آييني مورد تجليل قرار گرفتند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا نماینده مقام معظم رهبری در این آیین با بیان اینكه تلاش برای متمركز نمودن كارهای قرآنی كار ارزشمندی است، گفت: آحاد جامعه وظیفه دارند در راستای ترویج و توسعه قرآنی و انس با قرآن تلاش كنند.

حجت الاسلام زارع با اشاره به اینكه كلام وحی نعمتی است از سوی خدای تعالی كه برای استفاده اهل زمین نازل شده است، تصریح كرد: قرآن كریم كلام زندگی فردی و اجتماعی است و به انسانها درس صحیح زندگی كردن را می آموزد.

وی مهمترین دلیل بروز ناهنجاری‌های اجتماعی و نابسمانی‌ها را دوری از فرهنگ قرآنی ذكر كرد و اضافه كرد: باید تلاش شود تا با توسعه فرهنگ قرآنی موجب كاهش آسیب های اجتماعی شویم.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی یزد هم با اشاره به اینكه قرآن كریم بهترین كتاب برای حركت انسان در مسیر كمال و تعالی است،گفت: پیروی از دستورات قرآن كریم عامل مهمی در مصونیت از گناه و معاصی است.

رحیمی اظهار داشت: قاریان و حافظان قرآن كریم بركت جامعه اسلامی هستند.

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی یزد هم گفت:مراسم تجلیل از حافظان و قاریان قرآن كریم با هدف شناسایی و تجلیل از برترین‌های قرآنی و انس بیشتر با قرآن در جمع اساتید ، دانشجویان و كارمندان برگزار می شود.

علیرضا اسلامی افزود: در مجموع تعداد 62 نفر از كارمندان و 63 نفر از دانشجویان در این طرح شركت داشته اند كه در رشته های حفظ جزء اول ، 3 جزء اول، 5 جزء اول و 10 جزء اول قرآن همراه با ارائه مقالات پژوهشی در زمینه قرآن و عترت برگزار شد. ك/2

7546/1968