۲۲ اسفند ۱۳۹۱، ۲۲:۲۶
کد خبر: 80582121
T T
۰ نفر
15هكتار زمين به احداث فرودگاه جديد دزفول اختصاص يافت

دزفول- مدير عامل شركت فرودگاهي عقاب با اشاره به ساخت فرودگاه جديد دزفول از اختصاص 15 هكتار زمين براي اين فرودگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، 'حمید كاشانی فرد' سه شنبه در بازدید از مراحل ساخت فرودگاه جدید دزفول افزود:عملیات اجرایی جاده ورودی فرودگاه جدید دزفول در مجاورت جایگاه سوخت پایگاه به سرعت در حال انجام است.

وی به احداث ترمینال جدید فرودگاه دزفول به منظور دسترسی بهتر مسافران به این فرودگاه اشاره كرد و گفت:با احداث جاده دسترسی به ترمینال در حد فاصل تیپ 292 زرهی و پایگاه چهارم شكاری دزفول دسترسی مسافران به ترمینال جدید تسهیل می شود.

مدیر عامل شركت فروگاهی عقاب به پروازهای سال گذشته ( سال 1391 ) در فرودگاه دزفول اشاره و افزود: 136 هزار و 148 مسافر توسط یكهزار و 332 پرواز در فرودگاه دزفول جابه جا شدند.

وی جابه جایی این تعداد مسافر در فرودگاه دزفول را با وجود امكانات محدود قابل قبول دانست و اظهار داشت: بلیت پروازهای فرودگاه دزفول همواره یك هفته پیش از پرواز به فروش می رسد.

كاشانی فرد به لغو پروازها بواسطه پدیده ریزگرد ها اشاره كرد و افزود: با تامین سامانه ناوبری پیشرفته ILS در آینده نزدیك ، در شرایط دید كم و گرد و غبار اختلالی در فرود هواپیماها در فرودگاه دزفول ایجاد نخواهد شد.

وی تامین سامانه مذبور را برای برج مراقبت فرودگاه دزفول هزینه بر دانست و از مسوولان خواست در تهیه این سامانه مشاركت كنند.

مدیرعامل شركت فرودگاهی عقاب تعداد فرودگاههای فعال كشور را 132 فرودگاه عنوان كرد و گفت: 12 فرودگاه از این تعداد از جمله فرودگاه دزفول زیر نظر شركت فرودگاهی عقاب فعالیت می كنند.

وی در ادامه به بهره برداری از باند فرودگاه بهبهان اشاره كرد و افزود: با بهره برداری از این فرودگاه توسط شركت فرودگاهی عقاب ترافیك پروازی از دیگر فرودگاه های استان خوزستان كاسته می شود.

كاشانی فرد در خصوص ایجاد مرز هوایی فرودگاه دزفول نیز گفت: پیگیری لازم در این خصوص انجام شده و با ایجاد مرز هوایی ، پرواز های خارجی از فرودگاه دزفول برای اعزام زائران به حج و عتبات عالیات میسر خواهد شد و مشكل گمرك دزفول نیز برطرف می شود.

فرماندار ویژه دزفول نیز از قول مساعد استاندار خوزستان در خصوص مجوز گمرك دزفول خبر داد و افزود: استانداری خوزستان ، دو میلیارد ریال برای ساخت جاده فرودگاه جدید دزفول تخصیص داده است.

' عبدالرضا احسانی نیا ' گفت: در صورتیكه مرز هوایی دزفول راه اندازی شود ، ظرف مدت یك ماه آینده می توان حجاج را از دزفول به عربستان اعزام كرد.

وی افزود: در این خصوص مذاكراتی با جانشین ستاد كل نیروهای مسلح صورت گرفته و امید است بزودی مجوز نهایی راه اندازی مرز هوایی فرودگاه دزفول از شورای عالی امنیت ملی اخذ شود.

مدیر عامل شركت فرودگاهی عقاب در حضور فرمانده پلیس فرودگاه های كشور و مسوولان شهرستان دزفول از مراحل احداث فرودگاه دزفول دیدن كردند.7279/648