۲۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۱:۲۶
کد خبر: 80582585
T T
۰ نفر
48 هزارتن ميوه شب عيد در سراسر كشور توزيع مي شود

تهران - رييس اتحاديه فروشندگان ميوه وتره بار با بيان اين كه ميوه مورد نياز شب عيد تامين است، گفت: پيش بيني مي شود بيش از 48 هزارتن ميوه در ايام نوروز در سراسر كشور توزيع شود.

'حسین مهاجران' روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: از مجموع میوه شب عید متشكل از سیب و پرتقال بیش از هفت هزارتن آن در استان تهران توزیع خواهد شد.

وی اظهاركرد: میوه شب عید، از 25 اسفندماه سال جاری تا 15 فرودین ماه سال آینده از طریق واحدهای صنفی و میادین میوه و تره بار توزیع می شود.

مهاجران با بیان اینكه مشكلی از نظر تامین میوه شب عید وجود ندارد، گفت: افزایش قیمتی نیز در میوه هایی همچون سیب و پرتقال نخواهیم داشت .

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار در باره نرخ انواع سیب گفت : هر كیلوگرم سیب درختی درجه یك با قیمت یك هزارو 800 تومان و سیب درجه دو و سه با نرخ یك هزارو 200 تومان در میادین عرضه می شود كه این مبلغ با 35 درصد سود در خرده فروشی ها هر كیلوگرم حدود دو هزارو 500 تومان به فروش می رسد.

وی افزود: همچنین قیمت هر كیلوگرم پرتقال تامسون نیز بین یك هزار تا یك هزارو 500 تومان در میادین عرضه می شود كه قیمت این محصول در خرده فروشی ها بین دو تا دو هزارو 200 تومان خواهد بود.

مهاجران در باره وضعیت نارنگی پاكستانی نیز گفت : این میوه در ایران با نرخ هر كیلوگرم سه هزارو 700 تومان در میادین عرضه خواهد شد و در خرده فروشی ها، چهارهزارو 500 تومان معامله می شود.

وی ادامه داد: خیار درختی نیز با قیمت دو هزارو 800 تا سه هزارو 200 تومان در میادین عرضه می شود كه در خرده فروشی ها به قیمت چهار هزارو تومان خواهد بود.

مهاجران در مورد موز شب عید نیز توضیح داد : نرخ موز با توجه به كشش بازار و میزان تقاضا خواهد بود و از طریق وارد كنندگان توزیع می شود.

وی افزود: هم اكنون قیمت هركیلوگرم موز در میادین چهار هزارو 700 تومان است كه با سود 25 درصد این میزان در خرده فروشی ها به پنج هزارو 800 تومان می رسد.

اقتصام(4)**9186**1601