۸ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۳۸
کد خبر: 80595682
T T
۰ نفر

ضايعات پوستي از بيماري هاي شايع آلرژي فصلي است

۸ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۳۸
کد خبر: 80595682
ضايعات پوستي از بيماري هاي شايع آلرژي فصلي است

زنجان- يك متخصص پوست و مو بيمارستان ولي عصر(عج) استان زنجان، گفت: ضايعات پوستي(كهير) از جمله بيماري هاي شايع آلرژي فصلي به ويژه در فصل بهار است.

افشار رمضانپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ضایعات پوستی (كهیر) بیماری كوتاه مدتی به شمار می رود كه با سرخی پوست و خارش در تمامی نقاط بدن همراه است.

وی یادآورشد: كهیر عارضه پوستی به صورت دانه‌های كوچك صورتی ‌رنگ یا به شكل برجستگی‌های وسیعتر و گاهی به صورت تاول دیده می‌شود و با خارش شدید همراه است.

رمضانپور افزود: آلرژی فصلی به ویژه ضایعات پوستی(كهیر) در نقاط مختلف بدن می تواند شیوع بیشتری داشته باشد كه در مرحله حادتر آن نیز می تواند موجب ایجاد مشكلات تنفسی شود.

رمضانپور افزود: آلرژی فصلی در فصل بهار با آغاز گرده افشانی گل ها و گیاهان به شكل ضایعات پوستی در افراد مستعد بروز پیدا می كند.

وی اظهار كرد: آلرژی فصلی چند علامت خاص مانند خارش، آبریزش و گرفتگی بینی و عطسه دارد كه البته تمام این علایم در افراد مبتلا دیده نمی شود و ممكن است فردی تنها یكی از این علایم را داشته باشد.

این متخصص پوست و مو بیمارستان ولی عصر(عج) استان زنجان، گفت: افراد مستعد به ویژه بیماران مبتلا به آسم و آلرژی بیش از سایرین در معرض ابتلا به بیماری های شایع پوستی فصلی قرار دارند كه شناخت علائم آن در درمان به هنگام بیماری نقش بسزایی دارد.

وی یادآورشد: حساسیت های فصلی و ضایعات پوستی( كهیر) با مصرف آنتی هیستامین برطرف می شود كه این مصرف خودسرانه آن نیز عواقب نامطلوبی به همراه دارد.

522/7320