۹ فروردین ۱۳۹۲، ۱۸:۱۲
کد خبر: 80596553
T T
۰ نفر
تعميرات سالانه واحدهاي 5 و 6 سدو نيروگاه شهيدعباسپور پايان يافت

اهواز- مديرعامل و رييس مديره شركت بهره برداري سد و نيروگاه شهيد عباسپور از اتمام عمليات تعميرات همزمان سالانه واحدهاي 5 و 6 اين نيروگاه در شمال شرقي شهرستان مسجدسليمان خبر داد.

'محمودرضا توكلی زانیانی' روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: با پایان یافتن عملیات تعمیرات واحدهای 5 و 6 نیروگاه دوم سد شهید عباسپور ، این نیروگاه خود را برای گذراندن دوره گرم و پركار تابستان 1392آماده كرده است.

وی گفت: عملیات اورهال واحدهای 5 و 6 نیروگاه دوم با برنامه زمان بندی دقیق و منسجم طی مدت زمان 64 روز كاری انجام شد.

مدیرعامل شركت بهره برداری و سد نیروگاه شهیدعباسپور در خصوص نحوه انجام این تعمیرات دوره ای كه همزمان روی دو واحد در نیروگاه دوم صورت گرفت گفت: پس از بررسی های فنی در زمینه زمان بندی و تعیین اولویت های تعمیراتی و با توجه به نزدیك بودن تعطیلات نوروزی و در پی آن ضرورت آمادگی نیروگاه برای رفع نیاز كشور در زمینه تولید برق، این واحدها از مدار تولید خارج و در اختیار گروه های تعمیراتی قرار گرفت كه پس از خروج این واحدها از مدار، در كنار سایر فعالیت های روتین ، پمپ های سیستم خنك كننده واحد مورد بررسی قرار گرفت و تمامی نواقص آن برطرف شد.

سد و نیروگاه شهید عباسپور با هشت واحد و توان تولید دوهزار مگاوات برق، جزو بزرگترین نیروگاه های كشور محسوب می شود.

حدود 95درصد میزان انرژی برق آبی كشور در استان خوزستان تولید می شود.

نیروگاههای برق آّبی دز ، كرخه ، شهید عباسپور ، كارون دو و سه ، گتوند و مارون با ظرفیت نصب شده 11هزار مگاوات نقش تعیین كننده ای در پایداری شبكه برق كشور دارند.ك/3 646