۱۵ فروردین ۱۳۹۲، ۵:۴۳
کد خبر: 80600357
T T
۰ نفر
لابي اسلحه خواستار استقرار پليس مسلح در مدارس آمريكا شد

نيويورك – انجمن ملي اسلحه آمريكا لابي پرنفوذ صاحبان سلاح و كارخانه هاي اسلحه سازي خواستار مسلح كردن معلمان مدارس و استقرار پليس در مدارس براي مقابله با حملات مسلحانه به دانش آموزان اين كشور شد.

به گزارش ایرنا انجمن ملی اسلحه در یك گزارش 225 صفحه ای پیشنهاد كرده است كه برای مقابله با تكرار حوادثی به مانند كشتار مدرسه ابتدایی نیوتاون، معلمان مدارس مسلح شده و پلیس در آن مستقر شود.

در این گزارش كه روز سه شنبه با عنوان 'ابتكار حمایت از مدارس كشور' منتشر شد علاوه بر استقرار پلیس مسلح، مجموعه ای از پیشنهادها برای افزایش هماهنگی مدارس و پلیس و كلاس های آموزشی برای مقابله با حملات مسلحانه نیز ارایه شده است.

بنا به گزارش ان بی سی، پیشنهاد استقرار پلیس مسلح در داخل مدارس واكنش خشمگینانه مردم را به دنبال داشته كه می گویند انجمن ملی سلاح شریك جرم كشتارهای مسلحانه در این كشور است.

مردم می گویند پیشنهادهای انجمن ملی اسلحه بار مالی هنگفتی بر دوش دولت آمریكا تحمیل می كند كه اكنون به دلیل مشكلات مختلف مالی از بودجه مدارس و دانش آموزان كاسته است.

'انجمن ملی اسلحه' از هنگام كشتار مدرسه سندی هوك در نیوتاون در دسامبر گذشته، نگران موج انتقادها و واكنش ها در خصوص قوانین اسلحه بوده است.

بر اساس آمارها، ایالات متحده دارای بیشترین تعداد سلاح سبك نسبت به جمعیت این كشور است؛ به گونه ای كه در برابر هر 100 نفر جمعیت ایالات متحده 90 قبضه تفنگ و سلاح كمری در این كشور وجود دارد.

تنها در سال 2012، سیزده تیراندازی مرگبار در آمریكا رخ داده كه بر اثر آن بیش از 80 آمریكایی بطور دسته جمعی به قتل رسیده اند.

پیش از تیراندازی هولناك در مدرسه سندی هوك شهر نیوتان، آخرین مورد تیراندازی بزرگ در تابستان گذشته در سینمایی در در ایالت كلرادو رخ داد كه به كشته و زخمی شدن 50 نفر انجامید.

اروپام 2251 **1908